طالبان-امریکا-واگذاری-دولت-افغانستان-را-پیشنهاد-کرده-بود

گروه طالبان، امروز شنبه(۲۳، سنبله) اعلام نموده که پیشنهادهایی مبنی بر واگذاری دولت افغانستان به این گروه در بدل اجازه حضور پایگاه‌های نیروهای خارجی در این کشور برای آن‌ها داده شده‌بود، اما آنان رد کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این گروه آمده است که در بدل این خواست، وعده همکاری‌های اقتصادی و سیاسی جهانی نیز به آنان داده شده‌بود؛ اما از سوی رهبری طالبان به‌صورت «فوری» رد شد.

در اعلامیه طالبان در مورد این‌که چه کسی و چه زمانی این پیشنهاد را مطرح کرده، چیزی گفته نشده‌است.

این در حالی است که امریکا حدود ۱۰ ماه پیش وارد مذاکره با این گروه برای توافق در مورد افغانستان و پایان درگیری شد؛ اما با آن‌که دوطرف توافقنامه را نهایی کرده‌بودند، این مذاکرات هفته گذشته از سوی دونالد ترامپ لغو شد.

گروه طالبان در این اعلامیه همچنین بر ادامه جنگ تا زمان پایان آنچه از سوی این گروه «اشغال افغانستان توسط بیگانه‌ها» خوانده شده، تاکید کرده‌است.

این گروه انفاذ «حکومت اسلامی» را هدف خود خوانده و گفته‌است فشار و فرمایش هیچ طرفی را در این خصوص نمی‌پذیرند.

با شکست مذاکرات میان امریکا و طالبان هم مقام‌های امریکایی و هم مقام‌های افغان از وارد شدن فشار بی‌سابقه بر این گروه و تحمیل تلفات سنگین بر آن خبر دادند.

دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا به‌دنبال لغو مذاکرات با طالبان گفت که تلفات سنگینی بر گروه طالبان وارد شده و حدود دو هزار جنگجوی این گروه ظرف چندروز اخیر کشته شده‌اند.

در عین حال اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری افغانستان نیز روز پنج‌شنبه گفت که در یک هفته حدود هزار تن از جنگجویان طالبان کشته شده‌اند و رهبری طالبان را مسؤول این تلفات خواند.

با آن‌که عباس استانکزی؛ عضو ارشد دفتر سیاسی این گروه در قطر، در مصاحبه‌ای با یک شبکه روسی این تلفات را تایید کرده؛ اما سخنگوی این گروه وارد شدن تلفات بر جنگجویان‌شان را رد کرده‌است.

طالبان: امریکا واگذاری دولت افغانستان را پیشنهاد کرده بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد