طالبان-در-گفتگو-با-مقامات-چین-موقف-ما-تغییر-نکرده-است

نمایندگان گروه طالبان در گفتگو با مقامات وزارت امور خارجه کشور چین تصریح نموده اند که در موقف ما تغییری نیامده و امارت اسلامی هنوز هم بر حل موضوع از راه گفتگو باور دارد.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، امروز دو شنبه(1، میزان) با نشر اعلامیه گفته است؛ هیئت امارت اسلامی که به سرپرستی معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی ملا برادر آخند به کشور چین سفر نموده، با مقامات بلندرتبه آن کشور ملاقات و مجلس رسمی داشته است.

سخنگوی طالبان افزوده است که در جریان مجلس، مقامات کشور چین گفتند: ما روابط خود را با امارت اسلامی به نگاه قدر می بینیم، همچنان حل معضل افغانستان و ثبات آن کشور برای ما اهمیت خاصی دارد.

در اعلامیه آمده است که معاون سیاسی امارت اسلامی ملا برادر آخند موقف امارت اسلامی را در قبال پروسه مذاکراتی روشن نمود و گفت که در موقف ما تغییری نیامده و امارت اسلامی هنوز هم بر حل موضوع از راه گفتگو باور دارد.

ذبیح الله تصریح نموده است که ملا برادر آخند در سخنان خود گفت: اگر توافقنامه امضا می شد، قرار بود که مذاکرات بین الافغانی به تاریخ ۲۳ سبتمبر آغاز می شد، اما پروسه مذاکراتی پس از تصمیم ترامپ متوقف شد و زمینه برای مذاکرات بین الافغانی مساعد نشد، لهذا مسئولیت قضایای آینده نیز به جهت اشغالگر و جنگخواهان راجع است.

در همین حال، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توییتر خود به نقل از ملا بردار نوشته است:" ما برای حل مسله افغانستان مذاکره کردیم و به توافق همه جانبه دست یافتیم. حال اگر رییس جمهور امریکا به حرف‌ها و تعهدات اش عمل نمی‌کند، پس مسوولیت هر نوع خونریزی و ویرانی به دوش او خواهد بود."

این درحالی است که عمران خان، صدراعظم پاکستان در دیدار با زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان ابراز امیدواری کرده است که گفت‌وگو‌های امریکا و طالبان از سر گرفته شود.

طالبان در گفتگو با مقامات چین: موقف ما تغییر نکرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد