دیپلماسی-تروریستی؛-راه-به-جایی-نمیبرد

دکتور عبدالله عبدالل رئیس اجرائیه کشور بیان داشت؛ کشورها باید به این نتیجه برسند که استفاده از تروریزم به عنوان وسیله ای برای پیشبُرد اهداف سیاست خارجی ناکام است.

به گزارش افغان خبر: عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور با اشتراک در همایش آمادگی برای مصالحه در افغانستان که در مقر نمایندگی اتحادیۀ اروپا در کابل برگزار شده بود، به ایراد سخن پرداخت.

رئيس اجرائیه از تجربه مشترک مردم افغانستان و ایرلند شمالی از جنگ و پیامدهای ویرانگر آن یاد نمود و این‌که افغانستان با گذشت چندین سال، هنوز و همچنان در آتش جنگ می‌سوزد و مردمش بارها بیشتر از سهم شان از آن رنج می‌برند.

دکتور عبدالله عبدالله در حالیکه شرایط افغانستان و ایرلند شمالی را متفاوت عنوان نمود، خواسته‌های برحق مردمان این دو کشور را که صلح و ثبات است، یکی دانست.

وی افزود: این را که پایان هر جنگی مذاکره و گفتگو است، ملت‌ها پیشتر از حکومت‌ها درک می‌نمایند و بر همین مبنا؛ آرزوی اکثریت مطلق مردم افغانستان تامین صلح عادلانه، با عزت و پایدار است و همین، مساله ای است که ما را به عنوان سران حکومت تشویق می نماید تا در این راستا قدم های اساسی را بگذاریم.

رئيس اجرائیه در صحبت‌های خویش همچنان علاوه کرد:"این را هم می‌دانیم که تمام عوامل در اختیار حکومت و دولت افغانستان نیست تا فیصله نهایی را هم در این زمینه اتخاذ نماید".

عبدالله عبدالله بیان داشت که با این‌همه، ما ملزم به کوشش و سعی و تلاش در این راستا بوده‌ایم و از ابتدای اداره موقت در پانزده سال قبل و حتی پیشتر از آن که طالب‌ها در کابل بودند و مقاومت در برابر شان ادامه داشت، گفتگو ها نیز وجود داشت.

رئيس اجرائيه در صحبت‌های خویش از آمادگی حکومت برای تامین صلح عادلانه اطمئنان داد و از تلاش‌های سازمان ملل و دیگر دوستان افغانستان برای تأمین صلح قدردانی نمود.

دیپلماسی تروریستی؛ راه به جایی نمیبرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد