همکاری-آمریکا-و-افغانستان-گسترش-میابد

رئیس جمهور غنی در دیدار با معاون وزارت خارجه آمریکا بیان کرد که افغانستان آماده است روابط خویش را با حکومت جدید آمریکا گسترش دهد.

به گزارش افغان خبر: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور روز شنبه با تامس شنن معاون وزارت خارجه امریکا در امور سیاسی که در راس یک هیات عالی رتبه آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.

در این دیدار که داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه وعبدالسلام رحیمی رئیس عمومی اداره امور  نیز حضور داشتند، هر دو جانب در مورد روابط افغانستان و امریکا، مبارزه با تروریزم و مسایل منطقوی بحث و تبادل نظر نمودند.

رئیس جمهور غنی از همکاری های ایالات متحده امریکا به افغانستان در عرصه های مختلف، تمویل مالی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و تصمیم رئیس جمهور اوباما بخاطر تمدید حضور نیروهای آن کشور در افغانستان، قدردانی کرد.

وی افزود که مناسبات دوستانۀ افغانستان را با حکومت جدید امریکا منحیث شریک بنیادی بین المللی، گسترش مزید خواهیم داد.

در مقابل آقای تامس شنن از شجاعت و دلیری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در امر مبارزه با تروریزم و همچنان اقدامات حکومت اکشورمان در زمینه حکومتداری خوب، اصلاحات، تطبیق پروژه های ملی، حقوق زنان و دادن سهم بیشتر به آنان، ستایش بعمل آورد.

رئیس جمهور غنی بخاطر دفع تروریزم که خطر مشترک برای امنیت و ثبات منطقه و جهان می باشد، مبارزه مشترک افغانستان و شرکای بین المللی را بر علیه این پدیده، حتمی دانست.

همکاری آمریکا و افغانستان گسترش میابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد