رئیس-اجرائیه-کشور-به-خط-مقدم-نبرد-هلمند-رفت

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور به در منطقه لشکربازار ولایت هلمند در خط مقدم نبرد رفته و نیروهای مستقر در آن خط بیان کردند که طالبان از خانه های مسکونی به عنوان سنگر استفاده میکنند.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور، از خطوط مقدم جنگ در اطراف شهر لشکرگاه دیدار کرد و وضعیت امنیتی را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

رئیس اجرائیه کشور ابتدا به منطقه کاریز خُرد رفت و در آن‌جا با سربازان و منسوبین قطعۀ منتظره دیدار و گفت‌وگو نمود.

بعد از آن به منطقه لشکربازار رفت و از خطوط مقدم جبهه دیدار کرد. سربازان و افسران دلیر و شجاع مستقر در خطوط نخست نبرد با تروریستان، در مورد وضعیت امنیتی و تحرکات دشمن به رئیس اجرائیه کشور معلومات ارایه کردند.

آن‌ها گفتند که دشمنان، از خانه‌ها و منازل مسکونی به عنوان سپر استفاده نموده و بر نیروهای امنیتی حمله می‌کنند.

سربازان و مسوولان جبهات مقدم جنگ، علاوه کردند که در هفته‌های اخیر‌، نیروهای امنیتی در این مناطق پیش‌رفت‌های زیادی نموده و ساحات وسیعی را از کنترول گروه‌های تروریستی خارج کرده‌اند.

دکتور عبدالله عبدالله از پای‌مردی و شهامت سربازان و افسران در خطوط مقدم نبرد قدردانی کرد.

رئیس اجرائیه افزود که شما به صورت مداوم و در طول شبانه‌روز با به خطرانداختن جان‌تان تلاش می‌ورزید که زمینۀ زنده‌گی بهتر و امنیت مطمین‌تر را برای مردم‌ خویش فراهم ساخته تا مانع دشمنان در تحقق توطیه‌های شوم‌شان شوید.

وی تأکید کرد که رهبری حکومت، از فعالیت‌ها، شاهکاری‌ها و قربانی‌های‌تان قدردانی می‌کند و برای حل اساسی مشکلات‌تان اقدام همه‌جانبۀ فوری را روی دست می‌گیرد.

رئیس اجرائیه خطاب به آنان گفت که مردم افغانستان، به قربانی‌ها و جان‌فشانی‌های تان ارج می‌گذارند و ارزش قایل هستند و هیچ‌گاهی مدافعان و محافظان روزهای سخت خویش را فراموش نمی‌نمایند.

همچنان آقای عبدالله عبدالله در جریان سفر خویش به ولایت هلمند، در دیدار از بیمارستان ایمرجنسی شهر لشکرگاه از زخمی‌های جنگ عیادت کرد.

مسوولان این بیمارستان به رئیس اجرائیه کشور دربارۀ وضعیت مجروحان گزارش دادند و گفتند که این بیمارستان، صد بستر دارد و به‌تازه‌گی ده بستر دیگر نیز ایجاد گردیده است. آن‌ها خاطر نشان ساختند که کارشان در راستای رسیده‌گی به وضعیت قربانیان جنگ تأثیر مثبت گذاشته است.

مسوولان امیرجنسی هلمند تصریح کردند که به دنبال جنگ‌های اخیر در این ولایت، حجم کار این بیمارستان افزایش یافته و بیش‌تر اوقات، شمار زخمی‌ها و آسیب‌دیده‌گان جنگ، بالاتر از ظرفیت آن‌ها می‌باشد.

رئیس اجرائیه در جریان دیدار با زخمی‌ها و صحبت با آنان، به مسوولان بیمارستان دستور داد تا به زخمی‌ها و قربانیان جنگ توجه بیش‌تر نمایند.

رئیس اجرائیه کشور به خط مقدم نبرد هلمند رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد