رئیس-جمهور-با-ادامه-سیاست-حذف،-کشور-را-به-سوی-بحران-میبرد

شماری از اعضای مجلس سنا در پیوند به برکناری احمدضیا مسعود میگویند که رئیس جمهور غنی با ادامه سیاست حذف سایر اقوام کشور را به سوی بحران پیش میبرد.

به گزارش افغان نیوز: شب گذشته احمد ضیا مسعود یکی از سران قوم تاجیک به دستور رئیس جمهور غنی از سمت نماینده گی ویژه رئیس جمهور در امر اصلاحات و حکومت داری خوب برکنار شد.

شماری از سناتوران در مجلس عمومی امروز (سه شنبه 29حمل) سنا، خواستار وضاحت از سوی رئیس جمهور در مورد برکناری آقای مسعود شدند.

زلمی زابلی عضو سنا نیز گفت: "تضادهای قومی در ارگ و قصر سپیدار شروع شده وگرنه مشاوران رییس جمهور و مشاوران داکتر عبدالله مطلق بیسواد هستند چرا آنان برکنار نمی شوند که آقای مسعود برکنار می شود".

آقای زابلی افزود، رهبران حکومت وحدت ملی باید حالات و شرایط کشور را درک کنند؛ زیرا تضادها و برخوردهای قومی برای مردم افغانستان نه تنها قابل قبول نیست بلکه مایوس کننده می باشد.

عبدالرحیم حسنیار دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت: "در افغانستان حکومتداری بر مبنای سیستم نه بلکه بر اساس شخص محوری بنا گذاشته می شود؛ رهبران حکومت تا زمانی که به رای و یا به حمایت سیاسی نیاز داشتند براساس منافع شخصی خود تلاش می کنند شخصیت های بزرگی را نزد خود جمع کنند؛ اما زمانی که نیازهای شان برآورده شد در پی حذف یکدیگر می افتند؛ جنرال دوستم و آقای مسعود دو مثال واضح این مساله است".

محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا نیز از آقای مسعود خواست که در رابطه به این موضوع نیاز امروز مردم افغانستان را درک کرده و از نهایت خویشتنداری کار بگیرد.

او علاوه نمود که آقای مسعود در انتخابات ریاست جمهوری عضو تیم تحول و تداوم بود؛ متاسفانه حکومت از اختلافات درونی رنج می برد و این اختلافات حکومت را همانند موریانه از داخل پوسیده می سازد، امیدوارم رهبران حکومت متوجه عملکرد شان باشند".

معاون اول مجلس سنا گفت که رییس جمهور و رییس اجرایی هردو مساویانه در اختلافات درونی حکومت سهیم اند و باید در خصوص برکناری آقای مسعود توضیح دهند.

او از رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت خواست که درپی "حریف کشی، شخصیت کشی و استفاده ابزاری از شخصیت های ملی کشور نباشند" و به اختلافات درونی خاتمه دهند.

با این حال احمد ضیا مسعود هشدار داده که برکناری وی از چوکات حکومت به معنی جنگ داخلی است.

رئیس جمهور با ادامه سیاست حذف، کشور را به سوی بحران میبرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد