سخنان-احمد-ضیا-مسعود-تحریک-آمیز-و-خلاف-قانون-است

مجلس نمایندگان در پیوند به سخنان احمدضیا مسعود که گفته است رئیس جمهور حق برکناری من را ندارد، واکنش نشان داده و سخنان وی را تحریک آمیز و خلاف قانون دانسته است.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان، گفته اند که رئیس جمهور غنی صلاحیت برکناری و تقرری مقام های عالی رتبه دولتی را دارد و سخنان احمدضیا مسعود در این مورد بی ربط و تحریک آمیز است.

همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان می گوید که برکناری احمدضیا مسعود یک مساله شخصی رییس جمهور غنی است و آقای مسعود نباید به مردم و دولت افغانستان اخطار دهد که دولت را "چپه/ سرنگون" می کند.

آقای همایون که در نشست امروز چهار شنبه (۳۰ حمل) مجلس نمایندگان گفت: "تقرری و برکناری مقام های عالی رتبه دولتی از صلاحیت های رییس جمهور است و هیچ کس یا هیچ تبعه ای افغانستان نمی تواند دولت را اخطار دهد".

ابدال‌الله محمد دیگر عضو مجلس نیز یاد آور شد که اختلافات سیاسی درون حکومتی به خیر و صلاح کشور نیست و "تقاضا می کنیم رهبران حکومت این اختلافات را کنار بگذارند و مردم به تشویش نیاندازند".

نواب منگل هم بیان داشت: "کسانی که تا دیروز در حکومت بودند هیچ گبی نبود؛ اما امروز که نیستند می گویند که کشور به بی ثباتی می رود، امیدواریم که مطابق قانون صلاحیت های رییس جمهور را بپذیرند".

اما شماری دیگر از اعضای مجلس نمایندگان دیدگاه های دیگری دارند و میگویند که رئیس جمهور نباید دست به چنین عملکردی میزد.

زهیر سعادت یک عضو دیگر مجلس در این مورد به خبرگزاری جمهور گفت: "برکناری احمدضیا مسعود خلاف تمامی موازین اخلاقی و تعهد سیاسی رییس جمهور است و احتمال می رود کشور را به سمت بی ثباتی سیاسی سوق دهد".

آقای سعادت می گوید که هرگونه بی ثباتی سیاسی، تاثیرات بد امنیتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در کشور برجا می گذارد.

به گفته وی، احمدضیا مسعود با حضور در تیم انتخاباتی تحول و تداوم آقای غنی مشروعیت داده بود و نیز رییس جمهور به احمد ضیا مسعود تعهد سیاسی داده بود و حالا برکناری آقای مسعود خلاف تعهدات رییس جمهور است.

احمد ضیا مسعود پس از تشکیل حکومت وحدت ملی به عنوان نماینده خاص رئیس جمهور امر اصلاحات و حکومتداری خوب فعالیت داشت، اما دو شب قبل بر اساس فرمان رئیس جمهور از این سمت برکنار شد.

آقای مسعود گفت که وی دلیل برکناری خودش را نمیداند و این امر سبب بی ثباتی نظام خواهد شد.

سخنان احمد ضیا مسعود تحریک آمیز و خلاف قانون است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد