رئیس-جمهور-با-وجود-ناامنی؛-خواستار-اشتراک-مردم-به-روند-انتخابات-شد

رئیس جمهورغنی برگزاری انتخابات را یگانه راه پیروزی دموکراسی دانسته و از مردم خواسته است که برای اشتراک در این روند پایداری نمایند.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی کشور در یک تماس تیلفونی با وراثین شهدای حمله تروریستی هفته گذشته در ولایت خوست و خانوادۀ احمدشاه خبرنگار بی بی سی در ان ولایت صحبت کرد.

رئیس جمهور ضمن غشمریکی به آنان، گفت که این شهدا، شهدای راه آزادی، همت و مردم سالاری می باشند و حملات اخیر تروریستی خصوصاً بالای مراکز ثبت نام رای دهندگان، حمله بالای امروز و فردای ما و شماست.

وی افزود: برگزاری انتخابات، تفاوت میان ما و زورمندان قبلی را نشان می دهد، افغان ها زور و جبر را نمی پذیرند و به همین سبب، انتخابات یگانه راه است.

رئیس جمهور ضمن اینکه خواستار اراده و پایداری بیشتر مردم به روند انتخابات گردید، گفت که ما باید برای تدویر انتخابات شفاف و عادلانه متحد شویم تا مردم سالاری به پیروزی برسد.

در جریان این مکالمۀ تیلفونی، حاجی جلندرشاه به نمایندگی از ورثۀ شهدا صحبت کرده، گفت که چندین تن از اعضای خانواده اش در حملات تروریستی از بین رفته اند، اما از نظام، قانون و دموکراسی حمایت میکند.

وی از رئیس جمهور خواست تا افراد دستگیر شده به اتهام قتل شهید احمدشاه هرچه زودتر محاکمه گردد و اگر اتهام قتل متذکره بالای شان ثابت شد، باید به اشد مجازات محکوم شوند.

در مقابل رئیس جمهور غنی وعده سپرد که در مطابقت به قوانین نافذۀ کشور، مراحل قانونی محاکمۀ آنان تکمیل و عدالت بالای شان تطبیق خواهد شد.

رئیس جمهور با وجود ناامنی؛ خواستار اشتراک مردم به روند انتخابات شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد