رئیس-جمهور-غنی-در-انتخابات-مجلس-نمایندگان،-رأی-داد

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور صبح امروز به لیسۀ امانی یکی از مراکز رأی‌دهی رفت و رأی خود را در انتخابات مجلس نمایندگان، استعمال نمود، همزمان با این رایگیری در ۳۲ ولایت کشور آغاز گردید.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهور غنی از سوی بانوی اول کشور، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات و شماری از اراکین بلند رتبۀ دولتی همراهی می گردید.

رئیس جمهور در آغاز روند رایگیری گفت:نا باوری بود، امروز به باور تبدیل شد، شک و تردید بود، امروز به یقین مبدل شد و انتقاد بود، امروز به همکاری مبدل گردید.

رئیس جمهور افزود: به اساس گزارشی که نمایندۀ خاص سرمنشی ملل متحد به شورای امنیت آن سازمان ارائه کرد، از نگاه تخنیکی، این موفق‌ترین ترتیباتی بوده که تا حال گرفته شده است.

همچنان رئیس جمهور غنی گفت که این یک موفقیت بزرگ است و تمام آمادگی‌ها توسط افغان‌ها گرفته شده است.

محمد اشرف غنی تصریح کرد: از کاندیدان ولسی جرگه به خاطر اینکه در انتخابات خود را کاندید کردند، در مبارزات انتخاباتی سهم گرفتند و مردم را بسیج نمودند، تشکر می کنم.

وی افزود که این نشاندهندۀ باورمندی به قانون اساسی است. محمد اشرف غنی گفت: خاصتاً می‌خواهم از تمام هموطنان خویش تشکر کنم که بیشتر از هشت میلیون تن به مراکز رفتند، نام‌های شان را ثبت کردند و امروز آماده اند که آیندۀ افغانستان را خود شان تعیین کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نمایندگانی که انتخاب می‌شوند، باید به قانون اساسی، منافع علیا و قوانین موضوعه پابند باشند و قوانینی را وضع نمایند که مردم افغانستان می‌خواهند و به آن ضرورت دارند.

رئیس جمهور کشور از شهدای راه آزادی و مبارزه با تروریزم بین‌المللی نیز یادآوری کرده، گفت که کاندیدان شهید و آخرین مورد آن جناب شهید قهرمان، شهدای خانواده های رسانه ها، ناظرین و تمام افراد ملکی که در این پروسه سهم وسیع داشتند، شهدای راه آزادی هستند.

رئیس جمهور از همه مردم افغانستان خواست تا در انتخابات شرکت کرده و وجیبه ملی خویش را ادا نمایند.

وی در اخیر سخنانش گفت که انتخابات ریاست جمهوری همین‌گونه به وقت و زمان و با تمام کوشش برگزار خواهد شد تا ملت افغانستان آیندۀ شان را خود شان رقم بزنند.

رئیس جمهور غنی در انتخابات مجلس نمایندگان، رأی داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد