۷۰-هزار-نیرو-برای-تأمین-امنیت-مصروف-هستند

وزارت دفاع ملی اعلام کرده که ۴۹۰۰ مرکز رأی دهی با بیش از ۲۰ هزار محل رأی دهی در ۳۲ ولایت کشور به استثنای کندهار وغزنی، به روی رأی دهنده گان باز است و۷۰ هزار تن از نیروهای امنیتی و دفاعی مشغول تأمین امنیت این محلات می باشند.

به گزارش افغان نیوز: نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله گفت که ۴۹۰۰ مرکز رأی دهی با بیش از ۲۰ هزار محل رأی دهی در ۳۲ ولایت کشور به استثنای کندهار وغزنی، به روی رأی دهنده گان باز است و۷۰ هزار تن از نیروهای امنیتی و دفاعی مشغول تأمین امنیت این محلات می باشند.

در همین حال، سید غفور احمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع ملی نیز از تأمین امنیت انتخابات اطمینان داد وگفت مواد حساس انتخاباتی توسط این وزارت در اسرع وقت به ۳۲ ولایت کشور و ولسوالی ها انتقال یافته است.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان در دقایق نخستین صبح امروز شنبه با حضور در یکی از مراکز رأی دهی رأی خود را به صندوق ریخت واین روند ملی را آغاز کرد.

در ولایت ها نیز والی ها ومعاونان والی ها با حضور در محلات رأی دهی در ساعات اولیه صبح رأی شان را به صندوق ها ریخته واز رأی دهندگان در خواست کرده اند که از حق رأی شان استفاده کنند. سید شاه سقیم، سخنگوی اداره مستقل ارگان های محلی گفت که در حال حاضر در ۳۲ ولایت کشور روند رأی دهی جریان دارد وهیچگونه مشکلی گزارش نشده است.

سخنگویان وزارت امور زنان ومعارف نیز از شهروندان کشور به ویژه زنان در خواست کردند تا با حضور در پای صندوق های رأی از حق رأی شان استفاده کنند.

انتخابات در ولایت قندهار یک هفته به تأخیر افتاده است وبه زودی تاریخ انتخابات در ولایت غزنی نیز، اعلام خواهد شد.

۷۰ هزار نیرو برای تأمین امنیت مصروف هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد