رئیس-جمهورغنی-با-وزیر-خارجه-بریتانیا-دیدار-کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با بوریس جانسون وزیرخارجه بریتانیا در کابل دیدار کرده؛ در مورد موضوعات سیاسی و منطقه‌یی بحث و گفتگو کرد.

به گزارش افغان خبر: رئیس جمهورغنی در این دیدار که قبل از سفرش به ترکمنستان در کابل انجام شد به مبارزه مشترک با تروریزم تاکید کرد.

در این دیدار که صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور، عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی ادارۀ امور و داکتر محمدهمایون قیومی مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور زیربنایی نیز حضور داشتند، ابتدا وزیر خارجۀ بریتانیا تمنیات نیک رهبری دولت و مردم کشورش را به رئیس‌جمهور غنی تقدیم کرد و از انجام ملاقات با رئیس‌جمهورکشور ابراز خرسندی نمود.

هردو جانب پیرامون مسایل منطقوی و گسترش روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند و بر مبارزۀ مشترک با تروریزم نیز تأکید نمودند.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی، از همکاری‌های دوام‌دار بریتانیا در عرصه‌های مختلف با افغانستان، به‌ویژه در زمینۀ حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و نیز فعالیت‌های این کشور در چوکات مأموریت حمایت قاطع قدردانی کرد.

بوریس جانسون وزیر خارجۀ بریتانیا، بر ادامۀ همکاری‌های کشورش در بخش‌های مختلف با افغانستان تأکید کرد و اطمینان داد که بریتانیا همانند گذشته در کنار افغانستان به‌مثابۀ همکار باقی خواهدماند.

قابل ذکر است که روز گذشته نیز وزیر خارجه بریتانیا با شماری دیگر از مقام های حکومت در کابل دیدار و گفتگو نموده است.

رئیس جمهورغنی با وزیر خارجه بریتانیا دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد