گروه-های-تروریستی-با-حمایت-پاکستان؛-خطر-بزرگ-برای-افغانستان-هستند

رئیس اجرائیه کشور در دیدار با وزیرخارجه بریتانیا گفت که داعش، طالبان و سایر گروه های تروریستی که از سوی پاکستان حمایت میشوند خطر بزرگ برای صلح و ثبات افغانستان است.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور روز شنبه (6قوس) با بوریس جانسن وزیر خارجه بریتانیا در کابل دیدار نمود.

در این نشست رئيس اجرائيه کشور گفت: حمایت‌های جامعه جهانی و بریتانیا بر وضعیت اجتماعی و اقتصای کشور تاثیرات به سزایی گذاشته و افغانستان در وضعیت بهتری در مقایسه به گذشته قراردارد. رئيس اجرائیه همچنان علاوه کرد: از تعهدات بریتانیا در کنفرانس‌های وارسا و بروکسل قدردانی می‌کنیم و خواهان ادامه و استحکام هرچه بیشتر همکاری‌ میان دو کشور هستیم.

آقای بوریس جانسن از تحولات و پیشرفت‌های به دست آمده در افغانستان ابراز رضایت نمود و از ادامه همکاری‌های کشورش با افغانستان در مبارزه با تروریزم، برقراری صلح و سرمایه گذاری خبرداد.

در این نشست رئيس اجرائیه کشور بریتانیا را از متحدان عمده و استراتیژیک افغانستان خواند و تصویر کاملی از آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان ارایه کرد.

عبدالله عبدالله در صحبت‌های خویش افزود: حکومت وحدت ملی به رغم دشواری‌ها به کار و فعالیت خود موفقانه ادامه می‌دهد و نیروهای مسلح در مرحله دفاع مستقلانه طالبان و تروریست‌ها را درهم شکسته و برنامه‌های آنان را خنثی ساختند.

رئیس اجرائیه کشور طالبان،‌ داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی را که از طرف پاکستان و دیگر سازمان‌های دهشت‌افگن حمایت می‌گردند خطری برای صلح و ثبات در افغانستان، منطقه و جهان تلقی کرد و خواهان ادامه همکاری‌ جامعه جهانی برای مبارزه با این تهدیدهای مشترک گردید.

آقای بوریس جانسن در صحبت‌های خویش با تاکید بر همکاری‌های کشورش با افغانستان در مبارزه با تروریزم، صلح و ثبات در افغانستان را صلح و ثبات در منطقه و جهان دانست و از مساعی حمیده کشورش برای جلب حمایت‌ جدی پاکستان از روند صلح خبرداد.

در این نشست همچنان روابطه منطقه‌ای افغانستان با پاکستان،‌ ایران و آسیای میانه،‌ زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش معادن و انرژی، همکاری‌های نظامی و روند مذاکرات صلح با طالبان و دیگر گروه‌های مسلح مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

گروه های تروریستی با حمایت پاکستان؛ خطر بزرگ برای افغانستان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد