رئیس-مجلس-سنا-خواستار-اجرای-عدالت-در-قضیه-قتل-سالم-ایزدیار-شد

رئیس و معاون مجلس سنا در دیدار با رئیس جمهورغنی خواستار رسیدگی به قضیه قتل سالم ایزدیار گردیده و تاکید کردند که عدالت در این مورد اجرا شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور با رئیس، هیات اداری و روسای کمیسیون های مشرانو جرگه، نشست مشورتی داشت.

عبدالهادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه از معرفی کاندید وزیران استقبال کرد و به برگزاری انتخابات شفاف تاکید ورزید. وی همچنان از نام‌گذاری چهاراهی زنبق به اسم شهید محمد سالم ایزدیار تشکر کرد و خواستار تسریع بررسی دوسیۀ پسر محمد علم ایزدیار گردید.

سالم ایزدیار پسر محمد علم ایزدیار معاون مجلس سنا چندی قبل در جریان تظاهرات مدنی همراه با هفت تن از معترضان جنبش رستاخیز در کابل کشته شدند.

جنبش رستاخیز ادعا دارد که معترضان از سوی نیروهای پولیس مورد هدف گلوله قرار گرفته اند.

جنبش رستاخیز پس از چهار شنبه خونین در کابل که انفجار یک تانکر مواد منفجره در نزدیکی چهارراهی زنبق منجر به کشته شدن بیش از 100 تن شد، در مقابل دروازه ارگ دست به اعتراض مدنی زدند.

پس از کشته شدن محمد علم ایزد یار در جریان نماز جنازه سالم ایزد یار نیز سه حمله انتحاری صورت گرفت که ده ها تن دیگر در این حملات از بین رفتند و دولت وعده داده است که به قضیه قتل کشته شدگان جنبش رستاخیز و بخصوص به قضیه قتل سالم ایزدیار رسیدگی می شود، اما هنوز نتیجه تحقیقات دولت در این زمینه نامعلوم است.

محمد علم ایزدیار معاون مشرانو جرگه نیزدر جریان دیدار با رئیس جمهور قاطعیت و دیدگاه روشن رئیس جمهور را در خصوص جنگ و صلح مورد تمجید قرار داد و در رابطه به رویداد شهادت فرزندش گفت که ما خواهان عدالت هستیم و از رئیس جمهور خواست که سرنوشت دوسیه پسرش معلوم شود.

رئیس و معاون مشرانو جرگه و شماری از سناتوران، از استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان، استقبال کردند.

رئیس جمهور گفت رئیس جمهور غنی در رابطه به بررسی دوسیه شهید محمد سالم ایزدیار، گفت که نهادهای عدلی و قضایی این موضوع را به صورت جدی تعقیب خواهند کرد.

آقای غنی گفت تفاوتی میان ولسی جرگه و مشرانو جرگه نمی بینم. وی افزود که مشرانو جرگه از اعتبار خاص برخوردار است و از سیاست مثبت مشرانو جرگه ستایش کرد

رئیس جمهور در رابطه به سیاست خارجی، آمادگی حکومت برای گفتگو با پاکستان، مذاکرات بین الافغانی و معرفی کاندید وزیران به گونه مفصل صحبت نمود.

وی ضمن تاکید بر اصلاحات همه جانبۀ حکومت، گفت که ما ارادۀ جدی برای اصلاحات خصوصاً در بخش پولیس داریم و خواستار حمایت مشرانو جرگه در این زمینه هستیم.

رئیس جمهور کشور گفت که حکومت، اراده برای برگزاری انتخابات دارد، اما هرگز در امور نهادهای انتخاباتی مداخله نمی کند و کمیسیون های انتخاباتی باید از اعتبار برخوردار باشند.

رئیس مجلس سنا خواستار اجرای عدالت در قضیه قتل سالم ایزدیار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد