رئیس‌جمهور-و-رئیس-اجرائیه-باهم-دیدار-کردند

ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه اعلام کرده است که دیدار عبدالله و غنی در فضای صمیمانه با حضور سرور دانش و انجنیر خان محمد برگزارشده است.

به گزارش افغان خبر: ریاست جمهوری با نشر اعلامیه بیان کرده است:" در این نشست که در یک فضای صمیمانه برگزار شد٬ رئيس اجرائیه دیدگاه‌ها و برداشت‌های خویش را درباره چگونگی تطبیق توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی٬ شیوه حکومت‌داری در دو سال گذشته٬ موانع و چالش‌ها٬ راه‌های بیرون رفت و عملی ساختن اصلاحات به‌تفصیل مطرح ساخت".

 قرار شد در نشست بعدی رئیس‌جمهوری دیدگاه‌ها و برداشت‌های خویش را در این زمینه‌ها مطرح سازد و در نشست دیگری هردو طرف نتایج این نشست‌ها و راه‌های بیرون رفت از چالش‌های موجود را مورد ارزیابی قرار دهند.

همچنان ریاست اجرائیه این نشست را صمیمانه و به‌دور از تنش خوانده و بیان کرده که آغاز نشست‌ها میان دو رهبر به‌خوبی سپری‌شده است.

در این جلسه، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و محترم انجیر محمدخان معاون اول ریاست اجرائیه نیز حضور داشتند.

این در حالی است که دکتر عبدالله پیش‌ازاین عملکرد ارگ را به با انتقاد گرفته و با سران تیم اصلاحات و همگرایی دیدارهای مکرر داشته است.

چندی قبل رئیس اجرائیه با پافشاری در مورد اجرایی شدن توافقنامه سیاسی گفته بود که روش خویش را در مقابل رئیس‌جمهور تغیر خواهد داد.

بااینکه آقای عبدالله گفته بود غنی با امضای وی به ریاست جمهوری نشسته اما رئیس‌جمهور این گفته‌های او را رد کرده و بیان کرد که بارأی مردم به ارگ رسیده است.

رئیس‌جمهور و رئیس اجرائیه باهم دیدار کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد