روند-تطبیق-توافقنامه-سیاسی-را-با-مشوره-و-تفاهم-دنبال-می‌کنیم

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در دیدار با سران تیم اصلاحات و همگرایی در مورد نتایج نشست روز پنج شنبه اش با رئیس جمهور معلومات داده بیان کرد است که روند تطبیق کامل مفاد توافقنامه سیاسی را با مشوره و تفاهم دنبال می‌کنیم.

به گزارش افغان خبر:داکتر عبدالله عبدالله رئيس اجرائيه افغانستان روز شنبه (6سنبله) با تعداد زیادی از رهبران و اعضای برجسته اصلاحات و همگرایی در قصر سپیدار دیدار نمود.

در این نشست رئیس اجرائيه کشور جریان دومین ملاقات خویش را با رئیس جمهور به اعضای مجلس به تفصیل گزارش داده است.

به گفته رئیس اجرائیه کشور:" در این نشست روی قضایای مهم سیاسی و تطبیق توافقنامه سیاسی در یک فضای دوستانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و توافق به عمل‌ آمد تا طی نشست‌های چندگانه میان رئیس جمهور و رئیس اجرائیه در جریان این هفته روی عملی ساختن مفاد توافقنامه و اصلاحات بحث شود".

رئيس اجرائیه کشور همچنان در صحبت‌های خویش با ابراز سپاس از حمایت همه جانبه رهبران سیاسی و مردم افغانستان به آنان وعده سپرد که روند تطبیق کامل مفاد توافقنامه سیاسی را با مشوره و تفاهم دنبال می‌کنیم.

اعضای مجلس دیدگاه‌ها و برداشت‌های خویش را در باره گزارش رئيس اجرائیه و وضعیت سیاسی ابرازداشتند. آنان در صحبت‌های خویش بر تطبیق توافقنامه سیاسی برای بیرون رفت از وضعیت کنونی تاکید نمودند.

این درحالی است که میان اعضای حزب جمعیت اسلامی نیز اختلاف نظر دیده میشود. در هفته گذشته شمار از اعضای این حزب صلاح الدین ربانی را رهبر نا مشروع جمعیت خوانده و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه که با حمایت این حزب به کرسی نشسته است را نیز نماینده این حزب ندانستند.

از سوی هم در کنار حزب جمعیت تیم اصلاحات و همگرایی متشکل از چندین حزب و قوم مختلف است با تمام اختلاف نظر ها اکنون برای اجرایی شدن توافقنامه سیاسی در برابر ارگ یک پارچه ایستاده اند.

روند تطبیق توافقنامه سیاسی را با مشوره و تفاهم دنبال می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد