راه-اندازی-کمپاین-روزه-به-حمایت-از-زنان

وزارت سرحدات و قبایل به مناسبت روز جهانی "محو خشونت علیه زنان" کمپاین ۱۶ روزه را به همکاری نهاد های ذیربط در کشور آغاز کرد.

به گزارش افغان نیوز: محب الله، نامزد وزیر سرحدات و قبایل، امروز چهارشنبه( 5، قوس ) طی همایشی در کابل گفت که خشونت علیه زنان همه ساله در حال افزایش بوده و تمام مردم باید در کمپاین 16 روزه‌ای محو خشونت سهیم شوند.

آقای صمیم گفت: این وزارت به همکاری دیگر نهاد های ذیربط پلان دارد تا سطح آگاهی مردم را در ولسوالی ها و روستا های دور دست بالا ببرد و میزان خشونت علیه زنان را کاهش دهد.

وی افزود: سهم گیری زنان در تصمیم گیری‌های کوچک و بزرگ در سال های اخیر بیان‌گر آزادی بیان بوده و زنان می‌توانند همانند مردان در تمام عرصه های زندگی نقش بارزی داشته باشند.

او گفت: سطح تعلیم زنان در ولسوالی ها و روستا های دور دست کشور پایین است؛ وزارت امور زنان و نهاد های دیگر باید برای بلند بردن سطح تعلیم برنامه های درازمدت را درنظرگیرند تا خشونت علیه زنان نیز کاهش یابد.

از سوی هم، محمد یعقوب احمدزی، معین جرگه‌ها و هماهنگی امور قبایل گفت: این کمپاین 16 روزه بخاطر محو خشونت علیه زنان کافی نیست، باید برنامه های طولانی مدت برای محو خشونت علیه زنان در کشور سنجیده شود.

اوتاکید کرد که برای کاهش خشونت علیه زنان باید همه یک صدا باهم متحد شوند و علیه خشونت‌گران در جامعه سنتی مبارزه کنند. به گفته او، « در حال حاضر حقوق زنان در موارد زیاد از سوی مردان نادیده گرفته می‌شود و در این زمینه خود زنان نیز باید دادخواهی کنند».

وزارت امور زنان افغانستان می‌گوید که در سال جاری درجه خشونت علیه زنان در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

این درحالی است که دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان " یوناما " اعلام کرده که تلاش ها برای از بین بردن خشونت علیه دختران و زنان در افغانستان باید بیشتر شود.

یوناما در اعلامیه‌ای نوشته که در سال‌جاری، روز مبارزه علیه خشونت در برابر زنان تحت این شعار تجلیل می شود که "مبارزه در برابر خشونت مربوط به جنسیت بیشتر شود و در مقابل آن از تحمل کار گرفته نخواهد شد."

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امروز چهار شنبه(5، قوس) در پیوند به روز بین المللی رفع خشونت علیه زنان، گفته است که زنان افغان به عنوان یک قشر متحرک و فعال در کنار مردان در راستای پیشتر کشور نقش تعیین کننده داشته اند و بعد از سال ۲۰۰۱ میلادی، ما گواه تغییرات شگرفی در حوزه‌ی زندگی و نقش زنان خواهیم بود.

راه اندازی کمپاین 16 روزه به حمایت از زنان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد