یوناما-بر-نقش-معنادار-زنان-در-پروسه-صلح-تاکید-کرد

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) ضمن تاکید بر پشتیبانی دوامدار از دستاورد‌های زنان در این کشور، خواهان نقش پررنگ و معنادار آنان در روند صلح شده است.

به گزارش افغان نیوز: در بیانیه‌ای مشترک یوناما و گروپ سفیران دوست زنان افغان که روز شنبه ۳۱ اکتوبر (۱۰ عقرب) به مناسبت ۲۰مین سالگرد قطعنامۀ ۱۳۲۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد زنان، صلح و امنیت منتشر شده، آمده است: "مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان در مذاکرات صلح برای دستیابی به صلح پایدار ضروری است. زنان دیدگاه‌های منحصر به فرد و مهمی را در همه بخش های پروسه صلح از مذاکره تا تطبیق آن ارایه می‌نمایند."

آنان همچنان تاکید کرده اند که از فراخوانی برای حفظ دست‌آورهای زنان افغان در بخش‌های مشارکت در زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پشتیبانی می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که همه‌ افغان‌ها و شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای مسوولیت دارند تا اطمینان حاصل کنند که حقوق بشر جهانی برای همه از طریق روند صلح در این کشور محافظت و تقویت شود.

هیات معاونت سازمان ملل متحد همچنان می‌گوید که ادامه خشونت‌ها در افغانستان هر روز از غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان قربانی می‌گیرد.

یوناما در این بیانیۀ مشترک، یک بار دیگر از طرف‌های درگیر در این کشور خواسته است تا خشونت‌ها را هرچه زودتر کاهش دهند و برای ایجاد یک افغانستان صلح‌آمیز، مرفه و با ثبات تلاش کنند.

ملل متحد و گروه سفیران دوست زنان افغان همچنان تاکید کرده اند کرده اند که برای آنان مهم است تا زنان افغان در تغییر تنش و ساختن آیندۀ بهتر برای مردم افغانستان، نقش محوری، برابر و معنادار داشته باشند.

یوناما بر نقش معنادار زنان در پروسه صلح تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد