راه-حل-تنش-میان-کابل-و-اسلام-آباد-مذاکره-است

سفیر پاکستان در آمریکا گفته است که واشنگتن برای حل مناقشه میان کابل و اسلام آباد باید از شیوه گفتگوی مسالمت آمیز استفاده کند در غیر آن به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: اعزاز احمد چودری، سفیر پاکستان در آمریکا گفته است که کشورش تحت فشار هیچ کشوری نیست، تنها راه دوستی و مذاکره است که کابل و اسلا آباد را به نتیجه میرساند، راه حل دیگری وجود ندارد.

آقای چودری که در دانشگاه شیکاگو آمریکا سخنرانی می کرد گفت: امنیت افغانستان بیشتر از همه به نفع پاکستان است بنابراین اسلام آباد خواهان مذاکره برای نابودی تروریزم از  خاک افغانستان می باشد.

وی دونالد ترامپ ریس جمهور آمریکا را در حل مشکلات منطقه و مذاکزات پاکستان ناکام خواند و گفت که ترامپ از زمانی که به قدرت ریاست جمهوری رسیده است تاکنون نتوانسته برای نابودی تروریزم و حل اختلافات افغانستان با پاکستان کاری انجام دهد.

این در حالی است که هیتر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حاضر نشد درباره اختلافات دیپلماتیک با پاکستان اظهار نظر کند و قبل از آن پلیس پاکستان  جوزف امانوئل هال  وابسته نظامی سفارت آمریکا را به علت کشتن یک شهروند پاکستانی ممنوع الخروج کرد.

 بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

راه حل تنش میان کابل و اسلام آباد مذاکره است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد