راه-حل-نهائی-در-افغانستان-صلح-از-راه-مذاکره-است

نماینده خاص دبیر کل سازمان ملل برای افغانستان حملات انتحاری در کابل را کار فرصت طلبانی دانست که در پی بی ثبات کردن نظام کشور است، اما او راه حل نهائی در افغانستان را صلح از راه مذاکره میداند.

به گزارش افغان نیوز: تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سازمان ملل متحد پس از حمله در مراسم خاک سپاری سالم ایزدیار خواستار اقدامات عاجل برای توقف چرخ خشونت گردید.

آقای یوماموتو از طرف های درگیر خواسته که خشونت را با خشونت بیشتر پاسخ ندهند. وی تاکید کرده که حمله روزگذشته از طرف فرصت طلبانی راه اندازی گردیده که میخواهند برای بی ثبات کردن افغانستان از حالات شکننده بهره ببرند و به تعقیب حادثات خشونت بار خوست ، کابل و دیگر ولایات صورت گرفت.

پس درین حالت، وقت آن است که پی اتحاد و همبستگی بود. یوماموتو افزود:"من با تعداد زیادی از رهبران سیاسی صحبت کردم، و اهمیت وحدت را روشن ساختیم. آنها توافق نمودند که برای متوقف ساختن این چرخ خشونت کار مشترک ، حایز اهمیت است. حالا همه خواستار آرامش هستند".

به باور وی تامین امنیت در کابل یک اولویت فوری است، زیرا این شهر شاهد بیشترین تعداد تلفات افراد ملکی بوده است. نماینده خاص سازمان ملل در افغانستان علاوه کرده که هدف نهایی در افغانستان صلح از راه مذاکره است. حاال باید اقدامات هدفمند صورت گیرد تا به ختم خشونت فوری در سطح کشور دست یافت.

وی تصریح کرده که سازمان ملل آماده است طرف های درگیر جنگ را در امر مذاکره یاری نماید. نماینده سازمان ملل خاطر نشان کرد: من از تمام اعضای جامعه بین المللی میخواهم که برای پایان دادن این چرخ خشونت کمک کنند، و از ایجاد یک صلح دایمی حمایت نمایند.

جلسه آینده کابل در مورد صلح و امنیت یک فرصت خوبی برای انجام این کار است. من با اعضای سیاسی جامعه بین المللی در تماس مداوم هستم که با هم کارکرده و حمایت منسجم را درعمل پیاده نمائیم.

راه حل نهائی در افغانستان صلح از راه مذاکره است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد