عامل-حملات-انتحاری-در-مراسم-خاک-سپاری-سالم-ایزدیار-حکومت-است

شماری از معترضان به این باوراند که عاملان اصلی حملات انتحاری در مراسم خاک سپاری سالم ایزدیار حکومت و گارنیزیون کابل است.

به گزارش افغان نیوز: شماری از معترضان امروز یکشنبه ( 14- جوزا)، گفته اند که عاملان سه انفجار پی در پی در مراسم خاک سپاری سالم ایزدیار پسر محمدعلم ایزدیارمعاون اول مجلس سنا؛ نیروهای امنیتی و حکومت میباشند.

خان آقا یکتن از معترضان میگوید:« اعتراضات ما سه روز است ادامه دارد اما تا بحال هیچ پاسخی از طرف حکومت و نهادهای امنیتی به معترضان داده نشده است».

خان آقا می افزاید، اگر حکومت برای معترضان پاسخ ندهد، ما به حرکت مدنی خود ادامه داده و مانع روند این بحران امنیتی در کشور خواهیم شد.

وی همچنان خاطرنشان ساخت، در راس این گونه حملات گلبدین حکمتیار قرار داشته که مستقیما از طرف پاکستان حمایت میشوند و نمیخواهند که امنیت در کشور تامین شود.

از سویی هم باقی سمندر یکتن از معترضان اضافه میکند که درمیان معترضان هیچ یک از رهبران سیاسی و یا کسی نیست که از اعتراضات شهروندان به نفع شخصی خود استفاده کنند. ما به حرکت مدنی خود ادامه داده و نمیخواهیم که کسی از احساسات مردم استفاده ابزاری کنند.

سمندر علاوه میکند، عبدالطیف پدرام و احمدضیا مسعود اگر هدف شان براین است که از این گردهمایی استفاده سیاسی کنند، برای معترضان هیچ کدام تاثیرات نخواهد داشت و ما به حرکت مدنی خود ادامه میدهیم.

این درحالی است که معترضان ازارگ نشینان سخت انتقاد داشته و ابراز می دارند که پیوستن گلبدین حکمتیار به پروسه صلح افغانستان حقیقت نداشته و عامل سه حمله انتحاری پی درپی در مراسم خاک سپاری یکتن از کشته شدگان معترضان روزجمعه گروه گلبدین حکمتیار میباشد.

قابل ذکراست که محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در پیوند به سه حمله انتحاری مراسم خاک سپاری سالم ایزدیار گفته است، نهادهای امنیتی به اصلاحات اساسی نیاز دارد.

  این در حالی است که در سه انفجار پی درپی در مراسم خاکسپاری سالم ایزد یار روز شنبه ( 13- جوزا)، بیش از 18 نفر کشته و 100 تن زخمی برجا گذاشت.

عامل حملات انتحاری در مراسم خاک سپاری سالم ایزدیار حکومت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد