راکتی-پراگنی-های-پاکستان-خشم-سیاسیون-را-برانگیخت

حزب بيداری ملت با انتقاد از راکت پراگنی های پاکستان بر خاک افغانستان تاکید کرد که حکومت باید در برابر اسلام آباد عمل باالمثل انجام دهد. زیرا پاکستان از دو هفتۀ گذشته به اينسو، بار ديگر حملات خود را بالای ولایت کنر آغاز کرده، که در اثر آن در يک هفته گذشته، يک تن کشته و هفت تن ديگر مجروح شده اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالمقصود حسن زاده، رئيس حزب بيداری ملت افغانستان که امروز(چهار شنبه 22 حمل) در نشست خبری در کابل صحبت می کرد، با انتقاد از راکت پراگنی های آن سوی خط ديورند بر خاک افغانستان گفت که از دو هفته بدينسو بار ديگر پاکستان راکت پراگنی را بر خاک افغانستان آغاز کرده است.

وی، راکت پراگنی های پاکستان را بر خاک افغانستان، تجاوز آشکار بالای خاک کشور خوانده گفت که در  نتيجه اين راکت پراگنی شماری از افغان ها کشته و زخمی شده اند، اين مسئوليت حکومت است يا جلو آن را بگيرد و يا در مقابل جواب باالمثل بدهد.

موصوف، حملات راکتی پاکستان را بر خاک افغانستان، نقض قوانين بين المللی عنوان کرده، می گويد که حکومت بايد بخاطر حملات راکتی پاکستان به شورای امنيت ملل متحد شکايت رسمی درج کند.

رهبر حزب بيداری ملت افغانستان، هند را دوست افغانستان عنوان کرده علاوه کرد: "هندوستان بر ما بندبرق و ساختمان شورای ملی می سازد و نيروهای امنيتی ما را تجهيز می کند؛ اما کشور پاکستان بر ما تروريست می فرستد و بندبرق ما را تخريب و حکومت ما را ضعيف می سازد."

همچنان او تصريح کرد: "مردم از جنگ خسته شده اند، هر گامی که در راه صلح برداشته شود ما از آن استقبال می کنيم و از طالبان می خواهيم که از جنگ دست بکشند و به پروسه صلح بپيوندند."

وی، با اشاره به حضور نيروهای خارجی در کشور، گفت: "طالبان حضور نيروهای جنگ را در افغانستان بهانه کرده و به جنگ می پردازند؛ اما من می گويم که جنگ طالبان باعث حضور نيروهای خارجی در کشور شده است، اگر طالبان از جنگ دست بکشند، خارجی ها هم از افغانستان خارج می شوند."

موصوف، از کشورهای که در امور افغانستان مداخله می کنند، خواست که افغانستان را به عوض ميدان جنگ، به گذرگاه اقتصادی مبدل بکنند و رقابت های سالم اقتصادی شان را راه اندازی کنند.

راکتی پراگنی های پاکستان خشم سیاسیون را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد