رای‌زنی-در-مورد-افغانستان؛-نشست-ترویکا-آغاز-شد

نشست ترویکا با حضور نماینده‌گان ویژه کشورهای منطقه و جهان برای افغانستان، امروز پنج‌شنبه ( ۲۰، عقرب) در اسلام‌آباد پاکستان آغاز شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که این نشست دقایقی پیش توسط شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه آن کشور گشایش یافته است.

به گفته وی؛ این نشست نشان دهنده تعهد پاکستان برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان است. در این نشست نماینده‌گان روسیه، چین و امریکا نیز حضور دارند.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده که در این نشست نماینده‌گان ویژه چین، امریکا، روسیه و پاکستان برای افغانستان اشتراک کرده اند.

این وزارت گفته است که برگزاری نشست ترویکا در اسلام‌آباد در مورد افغانستان از اهمیت زیادی برخوردار است و برای دست‌یابی به صلح و ثبات در این کشور کمک‌ می‌کند.

در نشست ترویکا با حضور کشورهای قدرت‌مند منطقه و جهان، قرار است وضعیت امنیتی و سیاسی افغانستان مورد بحث قرار گیرد.

هرچند هیأتی از حکومت سرپرست طالبان به ریاست امیرخان متقی، وزیر امور خارجه آنان، عصر روز چهارشنبه، نوزدهم عقرب، برای اشتراک در این نشست عازم اسلام‌آباد شد، اما در تصاویر نشر شده از آغاز این نشست، نماینده‌گان حکومت سرپرست طالبان دیده نمی‌شود.

هدف از این سفر، تقویت روابط اقتصادی و ترانزیت اموال تجاری و نیز تسهیل روند رفت‌وآمد شهروندان دو طرف اعلام شده بود. اما احتمال دارد این هیأت طالبان در حاشیه این نشست با مقام‌های شماری از کشورها دیدار و گفت‌وگو کند.

رای‌زنی در مورد افغانستان؛ نشست ترویکا آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد