صالح-به-نظامیان-پیشین-متوجه-باشید؛-«آی-اس-آی»-تعقیب-تان-می‌کند

امرالله صالح خطاب به کارمندان مخصوصا نظامیان حکومت پیشین کشور، هشدار داده است که به سفارت افغانستان در اسلام آباد مراجعه نکنید، اختطاف می‌شوید؛ زیرا قونسلگری‌ها اکنون به شعبه‌های «آی اس آی» مبدل شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری پیشین کشور، امروز چهارشنبه(19، عقرب) در برگه فیسبوک‌اش نوشته است: «اگر به هر دلیلی به پاکستان رفته اید، از مراجعه به سفارت افغانستان که اکنون توسط طالب اداره می‌شود، ابا ورزید و یا اگر مجبور هستید به دلایل حقوقی و قونسلی مراجعه کنید با خود تیلفون هموشمند نداشته باشید.»

وی تصریح کرده که تا حال ده‌ها نفر از مراجعین به اساس اشاره و سفارش  منسووبین طالب توسط استخبارات  پاکستان دستگیر شده و به‌جای نا معلوم انتقال گردیده اند.

آقای صالح نوشته است که دستگیر شده‌ها تنها نظامیان نیستند، بلکه در بخش‌های  مختلف جامعه فعالیت داشته اند. سفارت افغانستان در اسلام آباد و قونسلگری‌های کشور اکنون به شعبه‌های آی اس آی مبدل شده اند.

این درحالی است که برخی رسانه‌ها به نقل از منابع گزارش داده‌اند: نظامیان پیشین افغانستان که به پاکستان پناه برده از چند روز به این‌سو به شکل مرموزی از خانه‌ها و اتاق‌هایی که در شهر کویته پاکستان به کرایه گرفته‌اند، بازداشت و به محل‌ نامعلومی منتقل می‌شوند.

گفته می‌شود که این نظامیان شامل کارمندان امنیت ملی، ارتش ملی، پولیس ملی و نیروهای خاص Special Force) ) هستند که از ۱۸ تا ۲۴ اسد به شکل فردی و یا با خانواده‌های‌شان به پاکستان پناه برده‌ و خانه‌ها و اتاق‌هایی را در آن‌جا به کرایه گرفته‌اند.

صالح به نظامیان پیشین: متوجه باشید؛ «آی اس آی» تعقیب تان می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد