ربانی-مردم-در-برابر-نگاه-افراطی-قومی-مبارزه-می‌کنند

حزب جمعیت اسلامی افغانستان به رهبری صلاح‌الدین ربانی در پیوند به کابینه طالبان اعلام کرد که مردم در برابر نگاه افراطی قومی تا رسیدن به وضعیت بهتر مبارزه خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ امارت اسلامی طالبان پس از سه هفته تسلط بر کابل، ناوقت روز سه شنبه( ۱۶ سنبله) اعضای کابینه خویش را اعلام نمود.

در این کابینه، ملا حسن به عنوان رییس الوزرا و ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان او تعیین شده‌اند.

صلاح‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان با نشر بیانیه‌ای، گفته است که طالبان از لحاظ انحصارگرایی و نگاه افراطی قومی به مسأله سیاست و قدرت، از حاکمان تحمیلی قبلی بر این کشور نیز یک قدم فراتر گذاشته‌اند.

اعلامیه می‌افزاید که افغانستان در گذشته، به خاطر اعمال سیاست‌های منحط قوم‌گرایانه، فرصت‌های زیادی را از دست داد. اکنون نیز کشور را دچار عقبگرد وحشتناکی کرده و جبران آن برای چند نسل بعد دشوار است.

آقای ربانی در این بیانیه با اطمینان داده که بدون توافق همه جناح‌های سیاسی و اجتماعی برسر ساختار نظام مرد‎م سالار، تامین عدالت اجتماعی و صیانت از حقوق اساسی شهروندی، مردم در قبال آن بی تفاوت نخواهند ماند. 

در اعلامیه آمده است که جامعه جهانی نباید اجازه دهند تا تداوم سیاست‌های غلط انحصارگرایانه و نگاه افراطی قومی سبب تداوم بحران و منازعه در کشور ما شده و ثبات منطقه و جهان را به خطر بیاندازد.

ربانی تصریح کرده که مردم افغانستان هیچ‌گاه رژیم‌های که به اساس زور و یا فشار بر آن‌ها تحمیل شده باشد، را نمی پذیرند و برای تغییر این وضعیت نامطلوب کنونی به وضعیت بهتر، مبارزه خواهند کرد.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، شام روز( سه‌شنبه، ۱۶ سنبله) جنگ را در کشور پایان یافته اعلام کرده و گفت که اکنون زمینه برای ایجاد نظام اسلامی در کشور فراهم شده است.

ربانی: مردم در برابر نگاه افراطی قومی مبارزه می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد