رد-گزارش-یوناما-در-مورد-وضعیت-حقوق-بشری-افغانستان-از-سوی-ا-ا

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گزارش‌سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان را «دور از حقیقت» خوانده و رد کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سخنگوی امارت اسلام عصر روز گذشته (دوشنبه، ۲۶ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این گزارش براساس «مایوسی، گلایه‌ها و شکایت» تنظیم شده است و حقیقت ندارد.

مجاهد گفته است: «این‌گونه راپورها یا به اساس نقل قول آن‌ عده از افرادی تهیه می‌شود که از افغانستان فرار کرده‌ و اکنون عوض جبهه‌ نظامی، جبهه‌ پروپاگند را علیه کشور خود کرده‌اند یا این‌که بعضی از افراد در بدنه‌ یوناما از نام این نهاد سوءاستفاده می‌کنند و به اساس معلومات نادرست مصروف پروپاگند علیه افغانستان هستند».

دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) روز گذشته با نشر گزارشی در مورد وضعیت حقوق بشر در ماه‌های می و جون سال جاری میلادی در کشور گفته که قتل‌های فراقانونی کارمندان و نظامیان حکومت پیشین، محدودیت بر حقوق زنان، بازداشت خودسرانه‌ خبرنگاران، مجازات بدنی و اعدام در ملاء‌عام از سوی امارت اسلامی همچنان ادامه دارد. 

در این گزارش یوناما آمده است که در این دو ماه ۳۴ نفر در حملات انفجاری و انفجار مهمات به‌جا‌مانده از جنگ کشته و ۷۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند که اکثریت مطلق آنان غیرنظامی هستند.

مجاهد در واکنش به این گزارش گفته است که «امنیت کلی» در افغانستان تامین است و «هیچ‌گونه قتل‌ یا گرفتاری‌های خود‌سرانه وجود ندارد».

سخنگوی امارت اسلامی تصریح کرده است: «در این‌گونه حالت مثبت، راپور‌های منفی را پخش‌کردن به معنای کینه‌توزی می‌باشد که باید متوقف شود».

 

 

رد گزارش یوناما در مورد وضعیت حقوق بشری افغانستان از سوی ا.ا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد