رهبران-حکومت-وحدت-ملی-حمله-تروریستی-در-هرات-را-محکوم-کردند

همزمان با برگزاری نشست پروسه کابل که روی صلح و امنیت بحث میشد، در هرات وقوع یک انفجار جان ده هاتن را گرفت، رهبران حکومت وحدت ملی این حمله را محکوم کردند.

به گزارش افغان نیوز: ریاست جمهوری با نشر اعلامیه یی نوشته که رویداد تروریستی دیروز که در نزدیکی مسجد جامع هرات به وقوع پیوست، سبب شهادت و زخمی  شدن شماری از علما و هموطنان روزه دار ما گردید.

 در اعلامیه آمده؛ حملات تروریستی که با نیت کشتار مردم ما صورت می گیرد،  هرگز مانع اهداف ما در سرکوبی دشمن و  دسترسی ما به عدالت و تامین صلح پایدار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور غنی این حمله وحشیانه را شدیداً محکوم کرده، گفت که تروریستان هرات نیز با هدف قراردادن مسلمانان روزه دار نشان دادند که به هیچ اصول  و ارزش های اسلامی و حقوق بشری باورمند نمی باشند.

ریاست اجرائیه نیز با انتشار اعلامیه یی گفته که تروریستان و هراس‌افگنان با افزایش حملات دهشت‌افگنانۀ شان در ماه مبارک رمضان و با هدف گرفتن مساجد و اماکن عامه به خوبی هویت جانی‌شان را به نمایش می‌گذارند. آن‌ها با حمله به مساجد و نمازگزاران نشان می‌دهند که هیچ‌گونه اعتنایی به ارزش‌ها و اعتقادات مسلمانان ندارند.

تروریستان با حمله به مساجد، علما، روحانیون، اماکن عامه و غیرنظامیان نشان می‌دهند که از هیچ کیش و آئینی پیروی و اطاعت نمی‌کنند و به دنبال تحقق اهداف شوم باداران‌شان می‌باشند.

ریاست اجرائیه  تاکید کرده که ضمن محکوم کردن حمله بر مسجد جامع هرات، به مسوولان امنیتی و مقام‌های محلی آن ولایت هدایت می‌دهم که قضیه را جداً پی‌گیری کرده و عاملان این رویداد بزدلانه را به سزای اعمال‌شان برسانند.

بعد از ظهر روز گذشته در نزدیکی مسجد جامع بزرگ هرات یک حمله انتحاری رخ داد که جان چندین تن به شمول علمای دین را گرفت و ده فرد ملکی دیگر را زخمی ساخت.

رهبران حکومت وحدت ملی حمله تروریستی در هرات را محکوم کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد