نشست-کابل-برای-ایجاد-اجماع-کشور-های-منطقه-علیه-تروریزم-موثربود

معاون وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس جمهورغنی بیان کرده که پروسه کابل برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان یک گام مهم است و برای ایجاد یک اجماع کشور های منطقه علیه تروریزم موثر می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در حاشیه نشست “پروسه کابل” با ابراهیم رحیم پور معین وزارت خارجه ایران، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، آقای رحیم پور از تروریزم به عنوان یک تهدید برای منطقه و جهان یاد کرد و برگزاری نشست پروسه کابل را در برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه یک گام مهم دانسته، گفت که این نشست در راستای ایجاد یک اجماع میان کشورهای منطقه برضد خطر تروریزم نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

معین وزارت خارجه ایران، ضمن حمایت از نشست پروسه کابل، نشست های دو جانبه و چند جانبه میان دو کشور را مهم دانست و در مورد کمیته های کاری میان افغانستان و ایران که در عرصه های مختلف جدیداً ایجاد شده است، صحبت کرد و به رئیس جمهور اطمینان داده، گفت که کار در این کمیته ها جریان دارد و بزودی روی ایجاد یک سند جامع به توافق خواهند رسید.

رئیس جمهور غنی نیز با اشاره به اتصال منطقه از طریق افغانستان گفت که با اتصال ایران از طریق خط آهن از مسیر افغانستان و تاجکستان به چین، تجارت در منطقه توسعه خواهد یافت و تحرک اقتصادی به وجود خواهد آمد.

همچنان رئیس جمهور با اشاره به مدیریت آب در افغانستان، گفت که افغانستان در این عرصه پیشرفت خوبی داشته و طرح های را آماده ساخته است که در آینده نزدیک عملی خواهد شد، که با تطبیق آن در مطابقت به معیار های بین المللی، راه برای مدیریت آب هموارمی گردد.

رئیس جمهور غنی، گروه های تروریستی را برای منطقه یک خطر و تهدید بزرگ دانست و برای دفع این تهدید بر همکاری و مبارزه مشترک بر علیه آن تاکید نمود.

نشست کابل برای ایجاد اجماع کشور های منطقه علیه تروریزم موثربود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد