رهبران-مجاهدین-درایت-سیاسی-برای-سرنوشت-افغانستان-را-نداشتند

دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری با نشر پیامی، پیروزی جهاد مردم افغانستان را علیه رژیم وقت شوروی تبریک گفته و تاکید کرده که رهبران سیاسی و مدیران آن وقت درایت مشارکت همگانی برای تعین سرنوشت کشور را نداشتند.

به گزارش افغان نیوز: در پیام سرور دانش آمده است هشتم ثور، سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان بر علیه اشغالگران خارجی و مزدوران داخلی آنها را به کافه ملت مسلمان افغانستان تبریک گفته و به روان شهدای دوران جهاد مقدس مردم افغانستان و همه آنانى كه در طول تاریخ کشور برای حفظ عزت، نوامیس ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور سینه سپر کرده و جان باخته اند درود می فرستیم.

وی تصریح کرد که دوران جهاد و مبارزات آزادی خواهانه مردم افغانستان اگر چه یکی از دشوار ترین دوره های تاریخی در کشور بوده است؛ اما به لحاظ اتحاد و وحدت و همدلی ملی در راه مبارزه با اشغال و اشغال گری، یکی از اوراق زرین تاریخ سیاسی افغانستان محسوب می گردد.

واقعیت این است که عنصر اصلی در پیروزی جهاد مردم افغانستان، همانا اتحاد و اتفاق ملی و مبارزه بی امان مردم در برابر اشغال قشون سرخ شوروی سابق بود.

به باور معاون دوم رئیس جمهور، این وحدت و همدلی مردم مسلمان افغانستان بود که بدون توجه به علایق سمتی، قومی، حزبی، گروهی و مذهبی، با فشردن دست همدیگر و ایستادن در صف واحد و با تحمل چهارده سال جنگ در برابر قدرتمند ترین قدرت نظامی آن روز، اشغالگران خارجی را از خاک خود بیرون راندند.

در پیام معاونت دوم ریاست جمهوری ذکر شده که بی گمان، اگر مدیران سیاست و رهبران جامعه ما در زمان پس از پیروزی جهاد، این توانایی و درایت را می داشتند که اتحاد و همدلی شهروندان کشور را از طریق پذیرش همدیگر و مشارکت همگانی در تعیین سر نوشت سیاسی مردم حفظ می کردند، به یقین ثمره جهاد غیر از آن چیزی بود که در فردای پیروزی شاهدش بودیم.

در این پیام افزوده شده که با توجه به تجارب گذشته، در شرایط کنونی نیز که دولت و مردم افغانستان در برابر تروریزم و دهشت افگنی قرار دارد، مسیر مبارزه با این پدیده هم، جز با وحدت و همدلی مردم افغانستان، حمایت گسترده شهروندان از نیرو های دلیر امنیتی که برای امنیت مردم و حفاظت از تمامیت ارضی کشور از جان مایه می گذارند، طی نخواهد شد.

رهبران مجاهدین درایت سیاسی برای سرنوشت افغانستان را نداشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد