روابط-خارجی-افغانستان-در-سطح-بین-المللی-بهبود-یافته-است

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشورمان از برگزاری دو نشست مهم اقتصادی وامنیتی در مورد افغانستان در سال جدید (۱۳۹۶) خبر می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور امروز یک شنبه (29حوت) در نشست خبری در کابل بیان کرد که افغانستان در سال جاری روابط بهتری با کشور های منطقه و جهان داشته است.

آقای ربانی در این نشست از امضای قراردادهای بزرگ منطقه ای و افتتاح چندین پروژه بزرگ مانند کاسا یکهزار، خط ریل ترکمنستان و افغانستان، امضای قرارداد احداث راه ابریشم، امضای قرارداد بندر چابهار و نهایی کردن پیشنویس موافقتنامه راه ترانزیتی لاجورد در کشور نام برد.

وی بیان داشت که امضای این قرارداد ها از عمده ترین دستاورد های این وزارت در سال 1395 بوده است.

آقای ربانی خاطر نشان ساخت که در سال ۹۵ عواید این وزارت ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

همچنان صلاح الدین ربانی از برگزاری دو نشست مهم اقتصادی وامنیتی در مورد افغانستان در سال ۱۳۹۶ نیز خبر می‌دهد.

وزیر خارجه ابراز داشت:" برای پیگیری اهداف منطقه ای اقتصادی و امنیتی در سال ۱۳۹۶ شاهد دو کنفرانس مهم اقتصادی و امنیتی منطقه یی خواهیم بود که کنفرانس اول نشست همکاری‌های منطقه ای اقتصادی برای افغانستان یا ریکا هفتم است که در کشور ترکمنستان برگزار می‌شود.

با این حال او تاکید کرد : ما انتظار داریم که در این نشست در راستای تسریع پروژه‌های کلان اقتصادی منطقه ای افغانستان گام‌های مؤثری برداریم و کنفرانس دوم هفتمین نشست وزرای خارجه کشورهای قلب آسیا است که در کشور آذربایجان برگزار خواهد شد."

از سوی دیگر وزارت خارجه کار توزیع پاسپورت را در خارج از کشور نیز آغاز نموده است.

آقای ربانی تاکید کرد که توزیع پاسپورت‌های جدید و شناسنامه برای شهروندان افغانستان در خارج از کشور در اکثر نمایندگی‌های سیاسی و قونسلی کشور آغاز شده است.

روابط خارجی افغانستان در سطح بین المللی بهبود یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد