نماینده-افغانستان-در-نشست-ایکو؛-روی-ثبات-و-همگرایی-اقتصادی-در-منطقه-تاکید-کرد

حضرت عمر زاخیلوال سفیر کشور مان در اسلام آباد به نمایندگی از حکومت وحدت ملی در شورای وزیران خارجه سازمان ایکو در اسلام آباد روی همگرایی اقتصادی و ثبات در منطقه تاکید کرد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه کشور اعلام کرد که داکتر زاخیلوال، بیانیه خود را به نمایندگی از افغانستان ایراد نموده و در آن بر اهمیت نقش این سازمان و سایر سازمان های منطقه­ای جهت گسترش همگرایی اقتصادی منطقه­ای، تأمین صلح و ثبات در منطقه تأکید ورزید.

زاخیلوال علاوه بر شریک ساختن بسیاری از چالش­های موجود در منطقه ایکوکه مستلزم اقدام جمعی میباشند، اظهار داشت که به منظور استفاده از ظرفیت های فردی خویش به عنوان اهداف اصلی، ما نیاز داریم تا پالیسی­های مان راکه باعث تقویت صلح، ثبات و اعتماد سازی میشود، تغییر دهیم.

سفیر کشورمان در اسلام آباد همکاری­های اقتصادی منطقه­ای را از جمله اولویت های مهم دولت افغانستان بر شمرده و از تعهد کشورمان در قبال صلح، ثبات و رفاه اقتصادی منطقه ایکو اطمینان داد.

بیست دومین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری­های اقتصادی (ایکو) روز گذشته در شهر اسلام آباد پاکستان برگزار گردید.

در این شورا وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و نمایندگان کشورهای دیگر عضو ایکو اشتراک کرده بودند که سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور خارجه  ریاست این شورا را بر عهده داشت.

شورای مذکور سیزدهمین اعلامیه سران سازمان همکاری­های اقتصادی، دیدگاه سازمان متذکره را الی سال 2025 و بودجه سال 2017 این سازمان را نهایی ساخته و دیدگاه این سازمان را الی سال 2025 همراه با تقویم رویدادهای سال 2017 که از لحاظ تخنیکی در جریان جلسه رسمی دو روزه مقامات ارشد کشورهای عضو ایکو بازنگری شده بود، به تصویب رسانیدند.

نماینده افغانستان در نشست ایکو؛ روی ثبات و همگرایی اقتصادی در منطقه تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد