روحانی-ایران-از-صلح-پایدار-در-افغانستان-حمایت-می‌کند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی وعده سپرده که کشورش از صلح پایدار و قابل قبول برای مردم افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: بر اساس خبرنامه‌یی که شام دیروز (دوشنبه، ۲۸ میزان) از سوی شورای عالی مصالحۀ ملی نشر شد، آقای روحانی افزوده است که کشورش از صلح پایدار و قابل قبول برای مردم افغانستان با حفظ دستاوردهای شهروندان این کشور، حمایت می‌کند.

روحانی خاطرنشان می‌سازد که تأمین صلح پایدار در افغانستان به نفع ثبات منطقه خواهد بود و زمینۀ مبادلات گستردۀ اقتصادی را بین کشورها فراهم خواهد ساخت.

بر اساس معلومات دفتر رسانه‌یی شورای عالی مصالحۀ ملی، رییس جمهور ایران از نتیجۀ مثبت گفت‌وگوهای جاری صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر ابراز امیدواری کرده است.

این درحالی است که رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور روز دوشنبه، ۲۱ میزان در یادداشت کوتاهی در صفحه فیسبوکش نوشت: «طالبان قطر خوب می‌دانند که حمله بر لشکرگاه توسط گروهی از طالبان که به ایران نزدیک است، انجام شده‌است.»

او در عین حال افزوده که آن‌ها نمی‌توانند این موضوع را در ملا عام اعلام کنند؛ چون در آن صورت ثابت می‌شود که طالبان قطر بالای تمامی گروه‌های شان کنترل ندارند.

روحانی: ایران از صلح پایدار در افغانستان حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد