رییس-شورای-عالی-مصالحه-به-تهران-رفت

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز (یکشنبه ۲۷ میزان) به سلسله‌ی‌ سفرهای منطقه‌ای برای جلب حمایت از تلاش‌های صلح، در رأس یک هیئت عالی‌رتبه‌، کابل را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر شورای عالی مصالحه گفته که این سفر به دنبال سلسله سفرهای منطقه‌ای آقای عبدالله به هدف جلب حمایت آن کشور از تلاش‌های صلح در افغانستان صورت می‌گیرد.

عبدالله در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که به سلسله‌ی‌ سفرهای منطقه‌ای برای جلب حمایت از تلاش‌های صلح، به دعوت رسمی حکومت ایران، در رأس هیأت عالی‌رتبه‌ به تهران سفر کرده است.

گفته شده که آقای عبدالله در این سفر با رئیس جمهوری، وزیر امورخارجه، رئیس مجلس اسلامی، دبیر شورای امنیت ملی، وزیر نیرو و برخی مقام‌های دیگر آن کشور دیدار خواهد کرد.

روند صلح افغانستان، مذاکرات صلح در دوحه و ضرورت اجماع و حمایت منطقه‌ای از تلاش‌های صلح در افغانستان موضوعات اصلی این دیدارها خوانده شده است.

سفر او به ایران در حالی صورت می‌گیرد که چند روز پیش زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان گفت که ایران می‌خواهد آمریکا در افغانستان در یک جنگ غیرقابل پیروزی و پرهزینه مشغول بماند و دوست ندارد روند صلح در این کشور موفق شود.

پیش از این، آمریکا ایران را به ارسال اسلحه به طالبان نیز متهم کرده بود که از سوی ایران "اتهامات بی اساس" خوانده شد.

رییس شورای عالی مصالحه به تهران رفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد