روحانی-تصمیم-جدید-کاخ-سفید-را-احمقانه-خواند

رئیس جمهوری ایران در واکنش به تحریم‌های اعلام شده آمریکا علیه شماری از مقامات کشور گفت که این گونه تصمیم کاخ سفید «وقیحانه» و «احمقانه» می باشد.

به گزارش افغان نیوز: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران امروز سه شنبه(4، سرطان) در جمع گروهی از مدیران ارشد نظام سلامت در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت که "هیچ حکومتی اگر یک ذره خرد و تدبیر داشته باشد،  بالاترین مقام یک کشور را تحریم نمی کند. آن هم نه تنها مقام سیاسی، بلکه مقام دینی، مقام اجتماعی و مقام معنوی که تنها رهبر ایران نیست بلکه رهبر عاشقان ایران انقلاب اسلامی و شیعیان در جهان اسلام در سراسر جهان است. رهبر ایران فقط متعلق به ایران نیست این همه مردم در لبنان سوریه و عراق افغانستان پاکستان و کویت شیعه و غیر شیعه علاقه‌مند عاشق و مطیع هستند."

روحانی در سخنرانی خود بدون نام بردن از رئیس جمهوری آمریکا گفت: «یک آدمی بیاید یک کار وقیحانه و احمقانه انجام دهد؟ که چی؟ رهبر کشور را بگوید تا مثلا تحریم می‌کنم که نیاید آمریکا؟ خوشمزه است! ما آنها را راه نمی‌دهیم بعد می‌گویید شما نیایید؟»

وی در مورد ضبط اموال موضوع قانون تحریم آمریکا تصریح کرد: "اموال رهبری را می‌خواهید تصرف کنید؟ اموال رهبری یک حسینیه و یک خانه ساده است. رهبران ما که مثل رهبران بقیه کشورها نیستند که در حساب‌های خارجی‌شان میلیاردها پول داشته باشند که بخواهید آنها را تحریم و تصرف کنید."

آقای روحانی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را «جنایت بشری» خواند و افزود: "اقدامات اخیر آمریکا نشانه قطعی شکست آنهاست. اقدامات جدید کاخ سفید نتیجه سرخوردگی و سردرگمی در برابر ایران است. کاخ سفید معلولیت ذهنی دارد."

وی همچنین با یادآوری خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، خطاب به مسئولان آمریکایی گفت: "خودتان اعتبار خودتان را باطل کردید و از مذاکره عقب نشستید."

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه سوم تیر فرمان تحریم سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران و ۸ تن از فرماندهان سپاه پاسداران را امضا و اعلام کرد. گفته می شود که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز مشمول این تحریم خواهد شد. آمریکا هدف خود از کاربرد اهرم فشار جدید را بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره اعلام کرده است.

روحانی تصمیم جدید کاخ سفید را احمقانه خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد