روسیه-لغو-نشست-قطر-تاثیر-منفی-در-روند-صلح-افغانستان-دارد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که نشست های صلح بین الافغانی برای بهبود وضعیت افغانستان تاثیرگذار است و لغو نشست قطر در روند صلح افغانستان تاثیر منفی دارد.

به گزارش افغان نیوز: ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان کرده که نشست های صلح میان طرف های جنگ افغانستان کانال خوبی برای آغاز گفتگو ها است.

به گفته او نشست مسکو میان سران سیاسی افغانستان، موفقیت آمیز بوده است.

زاخارووا در ادامه تاکید کرد: عدم برگزاری چنین نشست‌های می‌تواند تاثیر منفی در روند صلح افغانستان داشته باشد.

او علاوه کرده که امیدوار است رهبران افغانستان اختلافات داخلی را کنار گذاشته و به گفتگو های که برای ثبات افغانستان موثر است اشتراک نمایند.

به باور وزارت خارجه روسیه، رهبران فعلی افغانستان با ارائه این لیست که تناسبی با نشست قطر نداشت و موجب نارضایتی میان مشارکت کنندگان از جمله طالبان شد، عامل اصلی در لغو این نشست هستند.

سخنگوی وزارت خارجه رسویه بیان کرد که دیکته کردن موضوعات نشست بین الافغانی از سوی دولت با بیانیه های دولت فعلی افغانستان مبنی بر تلاش آغاز گفتگوهای سازنده در مورد آینده افغانستان همخوانی ندارد.

نشست قطر قرار بود در 19 ماه میلادی جاری در قطر برگزار شود، اما دولت اعلام کرد به دلیل انتقاد از لیست 250 نفره این نشست لغو و در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

گروه طالبان به صورت کنایه در مورد لیست 250نفری اشتراک کنندگان نشست قطر گفته بود که در قطر عروسی برگزار نمیشود بلکه در مورد آینده افغانستان سخن به میان می آید.

روسیه: لغو نشست قطر تاثیر منفی در روند صلح افغانستان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد