روزانه۱۰۰-نظامی-اوکراینی-در-جنگ-کشته-می‌شوند

رییس جمهور اوکراین می‌گوید که در جنگ با روسیه روزانه از ۶۰ تا ۱۰۰ نظامی اوکراینی جان می‌بازند و در حدود ۵۰۰ نفر دیگر زخمی می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ ولادیمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین این اظهارات را در مصاحبه‌ای با خبرگزاری نیوزمکس امریکا مطرح کرده و گفته که وضعیت در شرق کشورش دشوار است.

وی افزوده است که نیروهای اوکراینی از خطوط دفاعی شان در شرق این کشور دفاع می‌کنند؛ جاییکه روسیه فشار‌های نظامی را تشدید بخشیده است.

براساس گزارش‌ها، نیروهای روسی پس از محاصرهٔ دراز مدت و حملات شدید توپخانه و هوایی، به تصرف شهر سیفیرودونیتسک در شرق اوکراین نزدیک شده اند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته است که به هدف «غیرنظامی سازی» و «نازی زدایی» اوکراین، «کشوری که طرفدار غرب است» عساکراش را به این کشور فرستاده است.

گمان می‌رود که در اوکراین به نیروهای روسیه نیز تلفات شدید وارد شده است، اما  کرملن تا اکنون از ارایه جزییات در این خصوص خودداری کرده است.

حکومت اوکراین هفتهٔ‌ گذشته گفت که به گونهٔ تخمینی در حدود ۳۰ هزار نظامی روسیه از آغاز تهاجم مسکو بر اوکراین کشته شده اند.

کمک‌های غربی با اوکراین، نیروهای این کشور را کمک کرده تا در اکثر ساحات، به شمول کیف،‌ پاییخت آن کشور،‌ از پیشروی نیروهای روسی جلوگیری کنند. به همین دلیل، روسیه اکنون حملات بر منطقهٔ دونباس و سواحل جنوبی اوکراین را افزایش داده است.

این در حالی است که جوبایدن، رییس جمهور امریکا روز گذشته از فراهم آوری تسلیحات بیشتر به اوکراین خبر داد.

روزانه۱۰۰ نظامی اوکراینی در جنگ کشته می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد