پوتین-باید-منازعه-را-از-مجاری-دیپلماتیک-حل-کند

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، بر حل منازعه در اوکراین از مجاری دیپلماتیک تاکید کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر صدراعظم آلمان، روز شنبه(۷، جوزا)  با نشر اعلامیه‌ای گفت که هر دو رهبر اروپایی خواستار «آتش‌بس فوری» و خروج قوای روسیه از اوکراین شده‌اند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز در این پیوند گفته است که رییس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان خواستار رهایی دو هزار و ۵۰۰ سرباز اوکراینی از قید نیروهای روسی شده‌اند.

در بیانیه‌ای که کرملین در مورد این گفت‌وگو نشر کرده، آمده است: «رییس‌جمهور پوتین تایید کرد که روسیه برای از‌سر‌گیری مذاکرات با اوکراین آماده است.»

هم‌چنان پوتین خواستار لغو تحریم‌های کشورهای اروپایی شده و به رهبران آلمان و فرانسه گفته که آماده است راهی را برای فراهم کردن غله‌جات جست‌وجو کند.

رییس جمهور روسیه افزوده که به دلیل سیاست‌های نادرست اقتصادی و مالی کشور‌های غربی، مشکلات در انتقال غله‌جات به مارکیت‌های جهانی ایجاد شده است.

براساس معلومات کرملین، پوتین به رهبران اروپایی گفته که روسیه آماده است تا زمینه تسهیلات انتقال غله‌جات اوکراین را بدون موانع از طریق بحیره سیاه فراهم کند.

پوتین باید منازعه را از مجاری دیپلماتیک حل کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد