روسیه-برای-امضای-توافقنامه-میان-امریکا-و-طالبان-لحظه-شماری-می-کند

فرستاده‌ی ویژه‌ی روسیه برای افغانستان می گوید: مسکو امیدوار است که توافق صلح هر چه زودتر میان امریکا و طالبان به امضا برسد.

به گزارش افغان نیوز: ضمیرکابلوف، فرستاده‌ی ویژه‌ی روسیه برای افغانستان به رسانه‌های این کشور گفته است؛ مسکو امیدوار است که توافق صلح هر چه زودتر میان امریکا و طالبان به امضا برسد.

آقای کابلوف هرچند در مورد زمان امضای توافق چیزی نگفته اما اشاره کرده است که احتمال دارد توافق صلح میان امریکا وطالبان پس از رخصتی‌های سال نو میلادی به امضا برسد.

پیش از این، کابلوف به خبرگزاری تاس روسیه گفته بود که امریکا و طالبان به امضای توافق صلح نزدیک شده اند و برخی کشورها به شمول روسیه نیز برای امضای این توافق دعوت شده است.

این مقام روسی افزوده بود که روسیه همچنان برای شرکت در آن، دعوت را پذیرفته است.

گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان پس از نزدیک به دو ماه توقف دو هفته پیش از سرگرفته شد اما پس از انفجار یک موتر بمب در پایگاه نظامی بگرام از سوی طالبان، زلمی خلیل‌زاد گفتگو با طالبان در قطر را وقفه‌ی کوتاه مدت داد.

آقای خلیل‌زاد دلیل این توقف موقت را فرصت کوتاهی به طالبان خواند تا نماینده‌ی این گروه در مورد آتش‌بس و گفتگوهای بین‌الافغانی با رهبری شان مشورت کند.

این درحالی است که برخی از رسانه های به نقل از یک منبع نزدیک به طالبان گزارش داده اند که سران این گروه در باره پذیرفتن یک آتش بس مؤقت به توافق‌های نخستین رسیده اند.

روسیه برای امضای توافقنامه میان امریکا و طالبان لحظه شماری می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد