روسیه-در-عرصه-مبارزه-با-ترویزم-افغانستان-را-یاری-میکند

دکتور عبدالله عبدالله در دیدار با نخست وزیر روسیه بیان کرد که افغانستان خواهان ادامه همکاری های آن کشور تا محو کامل تروریزم در منطقه است.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در حاشیه نشست سران حکومت‌های سازمان شانگهای در بشکیک پایتخت جمهوری قیرغیزستان روز پنج شنبه گذشته با دیمتری مدویدوف نخست وزیر فدراتیف روسیه دیدار نمود.

رئيس اجرائیه کشوراز آقای مدویدوف، از کمک‌های روسیه برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان سپاسگزاری کرد.

رئیس اجرائیه در ادامه صحبت‌های خویش گفت: سازمان شانگهای در مبارزه با تروریزم و تامین صلح در منطقه یکی از سازوکارهای موثر است و روابط میان دو کشور نیز در ۱۵ سال گذشته بهبود یافته است.

رئیس اجرائيه همچنان در صحبت‌های خویش افزود: "قبل از پانزده سال نیز شما مارا در مقابله با تروریزم و القاعده کمک کردید و این همکاری باید تا نابودی دهشت افکنی در منطقه ادامه یابد".

رئيس اجرائیه در این نشست در باره آخرین وضعیت امنیتی و سیاسی افغانستان صحبت کرد و افزود: حکومت افغانستان در سال جاری در مناطق مختلف با دهشت افکنان درگیر نبرد بود و در افغانستان شاهد پیشرفت‌های مثبت در تمام عرصه‌ها هستیم.

رئيس اجرائیه کشور همچنان از بورسیه‌هایی که روسیه برای دانشجویان افغانستان فراهم می‌کند قدردانی کرد و خواهان ادامه این روند گردید.

آقای مدویدوف در پاسخ به صحبت‌های رئيس اجرائیه کشور گفت: ما خواهان موفقیت شما در افغانستان هستیم و سیاست ما در مورد افغانستان تغییر نکرده است.

امیدواریم روابط اقتصادی ما نیز توسعه بیشتر یابد. ما خواهان گسترش روابط میان دو کشور در تمام عرصه‌ها هستیم. امیدواریم سازوکارهای فعلی دراین راستا کارا باشند و الا می‌توانیم در عملیاتی ساختن همکاری‌ها گام‌های لازم را برداریم.

آقای مدویدوف در صحبت‌های خویش همچنان علاوه کرد که کشورش به کمک‌های انسانی، فراهم سازی بورسیه برای دانشجویان افغانستان و آموزش نظامیان افغانستان ادامه می‌دهد.

رئيس اجرائیه کشور از آقای مدویدوف با توجه به تجربه روسیه در عرصه رسیدگی به حوادث خواهان کمک به مرکز رسیدگی به حالات اضطرار و حوادث در افغانستان شد. آقای مدویدوف با استقبال از این طرح آمادگی کشورش را برای تربیه و آموزش کدرهای افغانستان در این عرصه ابراز داشت.

در این نشست همچنان روابط منطقه‌ای افغانستان، مبارزه با تروریزم و همکاری‌های بانکی میان دو کشور مورد بحث قرارگرفت.

روسیه در عرصه مبارزه با ترویزم افغانستان را یاری میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد