موجودیت-و-حمایت-تروریزم-در-پاکستان،برای-انترپول-قابل-تحمل-نیست

وزارت داخله افغانستان تاکید دارد که كشورهاي عضو انترپول بايد با تروريزم نسبت به هر زمان ديگر متحدانه و سرتاسري مبارزه نمايند و موجوديت گروه هاي تروريستي در هيچ كشوري بايد تحمل نشود.

به گزارش افغان خبر: سترپاسوال عبدالرحمان رحمان معین ارشد امور امنیتی وزارت امورداخله در ديداري که در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی انترپول با سکرتر جنرال سازمان انترپول داشت با اشاره به موجودیت پناه گاه های هراس افکنان در پاکستان و حمایت حلقه‌هاي معين استخباراتي از اين گروه ها در آن كشور گفت، که سازمان های بین المللی فعال در زمینه مبارزه با تروريزم و جرایم نباید بیش از این حمايت اين حلقه ها را از تروریزم و افراط گرایی كه به نفع اهداف خصمانه اي شان استفاده مي نمايند تحمل کنند.

معین ارشد امور امنیتی خواستار همکاری همه جانبه انترپول در زمینه تبادل اطلاعات، بلند بردن ظرفیت اداره انترپول افغانستان و گرفتاری مجرمین گردیده و از سکرتر جنرال انترپول خواست تا در امر مبارزه با تروریزم و جرایم سازمان یافته نیز افغانستان را به گونه جدی حمایت کند.

معین ارشد امور امنیتی در دیدار با سکرتر جنرال انترپول گفت، که افغانستان به دلیل هم مرز بودن با کشور های که از تروریستان به اشکال مختلف استفاده مینمایند از ناحیه تروریزم و جرایم سازمان یافته ،به شدت آسیب پذیر است و به حمایت جدی سازمانها و نهاد های بین المللی نیاز مند است.

یورگن ستاک سکرتر جنرال انترپول ضمن تائید مبارزه جدي افغانستان در برابر تروريزم گفت كه كشور هاي عضو انترپول بايد بيشتر تلاش نمايند تا با تروريزم و مجرمين مبارزه جدي صورت گيرد.

وی افزود که سازمان انترپول در نظر دارد تا از طریق بلند بردن ظرفیت اداره های انترپول در تمامی کشورهای عضو، افزایش همکاری های مرزی ، تبادل تجارب اطلاعات و گفت و گو با کشورهای عضو به هدف ایجاد هماهنگی بیشتر، مبارزه موثر وفراگیر را علیه جرایم سازمان یافته و سازمان ها و شبکه های تروریستی انجام داده و کشور های آسیب پذیر را بیشتر مورد حمایت قرار دهد.

مجمع عمومی انترپول متشکل از اكثريت کشورهاي جهان است که سالانه یکبار نشست های دوره یی خود را به هدف بحث پیرامون چگونگی مبارزه با جرایم، به ویژه جرایم سازمان یافته و فرامرزی برگزار میکند.

افغانستان توانست اين بار در هشتادوپنجمین مجمع عمومي انترپول عضويت و رياست كميته انتخابات را نيز بدست آورد.

دراين مجمع ريس جديد انترپول، معاون رئيس و سه عضو كميته جرائي براي قاره هاي امريكا، اروپا و آسيا انتخاب گرديد.

موجودیت و حمایت تروریزم در پاکستان،برای انترپول قابل تحمل نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد