روند-صلح-تحت-حاکمیت-افغان-ها-باقی-بماند-ما-از-توافق-صلح-دولت-افغانستان-با-حزب-اسلامی-حمایت-میکنیم

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان (یونما) اعلام کرد که از توافق صلح میان دولت و حزب اسلامی خوشبین است و روند صلح باید تحت مدیریت افغان ها باقی بماند.

به گزارش افغان خبر: دفتر یونما در افغانستان با نشر خبرنامه‌ی بیان داشت که در مورد نخستین اقدامات طرح توافق صلح بین دولت افغانستان و حزب اسالمی حکمتیارخوشبین است.

در این خبرنامه آمده است :"یوناما از تلاش های حکومت وحدت ملی افغانستان برای تعامل با همه آنهای که علاقه مند ایجاد صلح هستند، حمایت میکند. این توافق نشان میدهد که دولت افغانستان در راستای صلح با تمام عناصر مسلح ضد دولت آماده است".

همچنان یونما تصریح کرد که روند معتبر صلح باید توسط افغانها و تحت مالکیت افغان ها باقی بماند.

سازمان ملل متحد از توافقات که در افغانستان به کاهش خشونت میانجامد و به افغانها اجازه می دهد که در صلح زندگی کنند استقبال میکند.

در خبرنامه یونما علاوه گردیده است :"بعد از چند دهه جنگ در افغانستان، ما اقدامات برای آشتی، صلح فراگیر و پایان جنگ طویل المدت را استقبال می کنیم".

بعد از تلاش پنج ماهه میان دولت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری حکمتیار، روز پنج شنبه گذشته این توافق در سه فصل و 25 ماده میان دو طرف به امضا رسید، و قرار است این سند را گلبدین حکمتیار و رئیس جمهورغنی در آینده نزدیک به گونه جداگانه نیز امضا نمایند.

 

 

روند صلح تحت حاکمیت افغان ها باقی بماند/ ما از توافق صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی حمایت میکنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد