روند-صلح-یک-بازی-برد-برد-برای-دو-طرف-درگیراست

محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح گفت که روند صلح به معنی امتیاز دهی به مخالفان مسلح و یا تسلیم شدن مخالفان به دولت نبوده، بلکه یک بازی برد-برد برای دو طرف جنگ می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد کریم خلیلی که به تازگی رسما به عنوان رئیس شورای عالی صلح به فعالیت آغاز کرده، گفت که امیدواریم کشتی طوفان زده کشور ما از وضعیت جنگ و ویرانی بیرون آید و به ساحل صلح، امنیت و رفاه برسد.

استاد خلیلی با تاکید بر اینکه ما از همه چیز بیشتر به صلح و پایان جنگ نیازمندیم، گفت که با تمام توان و نیروی خویش در راستای برقراری صلح و ثبات در کشور تلاش می کنیم. وی افزود که صلح نه به معنی امتیازدهی به مخالفان مسلح در حال جنگ است و نه به معنای تسلیم شدن مخالفین مسلح به دولت.

استاد خلیلی افزود: صلح یک بازی برد و باخت نیست تا دولت و مخالفان مسلح به آن تن در ندهند، صلح یک موفقیت برای هر دو طرف است و یک تعامل برد، برد است که بازنده ندارد و به تعبیر قرآن کریم صلح راهِ می باشد که خیر هر دو طرف در آن نهفته است.

رئیس شورای عالی صلح از تلاش های همه اعضای شورای عالی صلح بخصوص تلاش های شهید استاد برهان الدین ربانی که جانش را در این راه از دست داد و تلاش های مرحوم پیر سید احمد گیلانی قدردانی کرد.

استاد خلیلی گفت که پیوستن حزب اسلامی بدون تردید یک دستآورد مهم برای دولت و ملت افغانستان شمرده می شود.

وی ایجاد شفافیت را در تمام کارکردها و سطوح شورای عالی صلح مهم دانسته، گفت که شفافیت مالی، شفافیت در مذاکرات و موافقتنامه ها از مهمترین موضوعاتی است که ما روی آنها تمرکز خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی صلح از رهبری حکومت و شخص رئیس جمهور تقاضا کرد که از شورای عالی صلح حمایت همه جانبه نمایند. وی افزود که بدون حمایت معنی دار، هماهنگ و انسجام یافته رهبری و مسئولان حکومت، شورای عالی صلح کاری را از پیش نخواهد برد.

وی همچنان خواستار حمایت رهبران جهادی، شخصیت های ملی و سیاسی، وکلای شورای ملی، جریان های سیاسی، جامعه مدنی، نهادهای مدافع حقوق بشر و حقوق زنان و تمام طیف های جامعه از شورای عالی صلح گردید.

روند صلح یک بازی برد-برد برای دو طرف درگیراست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد