روی-قوانین-معادن،-شهرداری-ها-و-تصدی-ها-در-ارگ-بحث-شد

جلسه یی تحت ریاست رئیس جمهور غنی روی قوانین معادن، شهرداری ها و تصدی ها در ارگ ریاست جمهوری بحث گردید.

به گزارش افغان نیوز: ریاست جمهوری با نشر خبرنامه یی گفته است که در این جلسه که در قصر گل‌خانۀ ارگ انجام شد، اجمل احمدی مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور مالی و بانکداری در مورد قوانین متذکره معلومات داده،گفت که روی قانون معادن کار صورت گرفته است و تلاش شده تا در این قانون، سیستم‌های جواز، تصمیم‌گیری و داوطلبی شفاف باشد.

وی افزود که در قانون شاروالی‌ها کوشش شده تا مسئولیت نهادهای دولتی واضح گردد و در این قانون از تجربیات و سیستم‌های کشورهای دیگر نیز استفاده صورت گرفته است.

احمدی در مورد قانون شرکتهای دولتی، گفت که در این قانون یک چارچوب برای تمام شرکت‌های دولتی و همچنان بورد نظارتی و سیستم تفتیش مدنظر گرفته شده است.

مشاور رئیس‌جمهور در مورد قانون زون‌های خاص اقتصادی دولتی و قانون شرکت توسعۀ املاک نیز معلومات داده و خاطرنشان کرد که برای انکشاف املاک دولتی یک ادارۀ مشخص ایجاد می‌شود تا به شکل درست مدیریت و مورد استفاده قرار گیرد. وی تصریح کرد که با معاونیت دوم ریاست‌جمهوری و وزارت عدلیه، در رابطه به قوانین مذکور، صحبت و مشوره ها انجام شده است.

رئیس‌جمهور غنی پس از استماع معلومات، گفت که قوانین یادشده در رشد اقتصاد و بهبود زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد و از تمام نهادهای مربوطه خواست تا الی اواسط هفتۀ آینده، دیدگاه اداری شان را به صورت کتبی با ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست‌جمهوری شریک سازند تا پس از دریافت نظریات، پروسۀ قانونی آن طی گردد.

روی قوانین معادن، شهرداری ها و تصدی ها در ارگ بحث شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد