هیچ-تصمیمی-در-پشت-پرده-گرفته-نمی‌شود

رئیس‌جمهورغنی در دیدار با فعالین جامعۀ مدنی اظهار داشت که مالکیت پروسه‌های ملی به شمول انتخابات، اصلاحات و صلح، در دست افغان‌ها می باشد، بنابراین هیچ تصمیمی در پشت پرده گرفته نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار، فعالان جامعۀ مدنی پیشنهادات مشخص و نیز نگرانی‌های شان‌ را در خصوص برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه، اصلاحات در نهادهای ملکی و نظامی، صلح و آتش‌بس، با رئیس‌جمهور شریک ساختند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور تاکید داشت که وضعیت تغییر کرده‌است، چهارسال قبل دورۀ انزوا و نا امیدی بود، اما اکنون میان امید و نا امیدی در تعادل قرار داریم، حالا افغانستان به سطح منطقوی و بین‌المللی در انزوا قرار ندارد.

رییس‌جمهورغنی گفت، مالکیت پروسه‌های ملی به شمول انتخابات، اصلاحات و صلح، در دست افغان‌ها است و پروسۀ اصلاحات، هدفمند و مشورتی شده‌است که شوراهای عالی نمونۀ آن می‌باشد و تصامیم پشت پرده نه، بلکه با حضور جمع که نمایندۀ جامعه مدنی نیز حضور دارد، اتخاذ میگردد.

آقای غنی با اشاره به پروسۀ صلح گفت که صلح قیمت دارد و باید معلوم نماییم که به کدام قیمت صلح می‌خواهیم، صلاحیت فیصلۀ این قیمت را من ندارم، برای صلح ناپایدار باید مردم قیمتی را فیصله نکنند که فردا همه پشیمان شویم، هرتفاهم صلح، حمایت مردمی می‌خواهد که این در روز روشن و با حضور همه انجام خواهد‌شد.

رییس‌جمهور غنی اصلاحات را در پولیس مهم‌خوانده، گفت که بالای پولیس مصرف زیاد شده‌ اما نتیجه‌بخش نبوده‌است، زیرا طرح‌های اصلاحی را به‌جای افغان‌ها، خارجی‌ها عملی ساختند. وی از جامعۀ مدنی خواست که اعمال پولیس را نظارت کنند و به مدنی‌ساختن آن کمک نمایند. 

هیچ تصمیمی در پشت پرده گرفته نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد