ریاست-اجرائیه-توزیع-شناسنامه-های-برقی-متوقف-شد-اداره-ثبت-و-احوال-نفوس-این-خبر-را-تکذیب-کرد

ریاست اجرائیه از متوقف شدن روند توزیع شناسنامه های برقی خبرمیدهد، اما اداره ثبت و احوال نفوس میگوید که توزیع این شناسنامه ها در حال حاضر جریان دارد و متوقف نمی شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجراییه متوقف شدن توزیع شناسنامه های برقی را تایید میکند و در این مورد به افغان نیوز گفت که تا زمان شکل گیری یک اجماع ملی کار توزیع شناسنامه های برقی متوقف شده است.

سخنگوی ریاست اجراییه ضمن تشکیل اجماع ملی تصریح می کند که تلاش ها برای حل منازعات و جنجال های پیش آمده جریان دارد تا مردم از این روند متضرر نشوند.

در همین حال اداره ثبت احوال نفوس با لحن تندی متوقف شدن روند توزیع این شناسنامه ها را رد کرده است.

روح الله احمدزی مشاور ارشد اداره ثبت احوال نفوس به افغان نیوز گفت که خبر توقف این روند اشتباه است و افزود که روند توزیع شناسنامه های برقی ادامه دارد، تاکنون به تعداد ۷۰۰ قطعه شناسنامه برقی توزیع شده است.

آقای احمدزی همچنان توزیع این تعداد شناسنامه برقی را از مرکزی که نمی خواهد نامی از آن گرفته شود و مرکزی موقتی که در ریاست جمهوری ایجاد شده بود تایید کرده، می گوید که تعداد ۷۰۰ شناسنامه ای که تاکنون توزیع شده است از این دو مرکز می باشد.

مشاور ارشد این اداره با بیان این مطلب نیز اظهار داشت که روز گذشته یک مرکز توزیع شناسنامه های برقی در منطقه کارته چهار کابل افتتاح گردید  و پس از این این مرکز برای توزیع شناسنامه های برقی فعال است.

وی جریان روند توزیع این شناسنامه ها را دوام دار دانست و تاکید نمود که این پروسه را رئیس جمهور چند روز قبل آغاز و روند توزیع آن نیز ادامه دارد.

اما در همین حال ریاست جمهوری از اظهارنظر در مورد توزیع شناسنامه های برقی خوداری می کند و چیزی در این زمینه نمی گوید.

این در حالی است که یک روز قبل سران حکومت با شماری از بزرگان سیاسی و جهادی در مورد روند توزیع شناسنامه های برقی نشست مشورتی داشتند.

ریاست اجرائیه: توزیع شناسنامه های برقی متوقف شد/ اداره ثبت و احوال نفوس این خبر را تکذیب کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد