ریاست-جمهوری-و-ریاست-اجرائیه-مرگ-جنرال-غوری-را-تسلیت-گفتند

ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه با نشر اعلامیه‌ی جنرال محی الدین غوری را یک فرد صادق و وطن دوست معرفی کرده و مرگ او را برای خانواده و مردم افغانستان تسلیت گفته اند.

به گزارش افغان خبر: ریاست اجمهوری با نشر اعلامیه‌ی گفته که مطلع شدیم که جنرال وطن‌دوست، جنرال محی‌الدین غوری قوماندان قول‌ارودی ۲۰۷ ظفر هنگام اجرای ماموریت رسمی در راستای دفاع از وطن و تمامیت ارضی کشور در اثر سانحه‌ای هوایی جان باخت.

ریاست جمهوری نشوته؛ جنرال غوری، از کدرهای کار آزمودۀ نظامی، فرزند صادق و نترس بود که شجاعت و پایمردی خویش را در رویایی با دشمن به نمایش گذاشته بود.

به باور ریاست جمهوری از دست‌دادن جنرال غوری برای نیروهای امنیتی ودفاعی و نیز مردم افغانستان یک ضایعۀ عظیم می‌باشد.

این مصیبت را به خانوادۀ وی، قوت‌های دفاعی و تمام هموطنان تسلیت گفته واز بارگاه ایزد متعال برای وی جنت فردوس و برای مجروحین این رویداد صحتمندی کامل مسألت دارم.

از سوی هم ریاست اجرائیه کشور با نشر اعلامیه‌ی گفت اطلاع حاصل نمودم که جنرال محی الدین غوری فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر و فرزند شجاع و با شهامت افغانستان، از اثر سقوط چرخبال حامل وی به درجه رفیع شهادت نایل گردیده است.

در اعلامیه ریاست اجرائیه از زبان دکتور عبدالله گفته شهادت این فرمانده رشید را که در راه دفاع از مردم و پاسداری از ارزش‌های والای دینی و ملی جان به جان آفرین سپرده است، به خانواده، هواداران، دوستان و تمام ملت افغانستان تسلیت می‌گویم و استدعای صبر جمیل می‌نمایم.

همچنان آرزوی شفای عاجل و کامل برای رئیس شورای ولایتی و رئیس امنیت ملی ولایت بادغیس، می‌باشم.

ریاست گفته شهید جنرال محی الدین غوری از قهرمانان واقعی این کشور و به عنوان یکی از افسران متبحر و مسلکی بود که تمام عمر عزیزش را در راه دفاع از خاک و مردم وقف نمود.

به باور ریاست اجرائیه بی هیچ تردیدی که شهادت وی،  ضایعه بزرگی برای افغانستان است؛ اما به صراحت می‌توان گفت که در نیروهای امنیتی کشور هزاران هزار قهرمان موجود است که با متانت و دلیری، این خالی‌گاه را پُر نموده و در مقابل دشمنان مجدانه برزمند.

به تمام ادارات صحی امر شده است، در مداوای کسانی که در این حادثه زخمی شده اند، با تمام توان و به صورت دقیق رسیدگی نموده و از هیچ کوششی دریغ نورزند.

 

ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه مرگ جنرال غوری را تسلیت گفتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد