رییس-اجرائیه-نفاق-افکنی-را-به-زهر-تشبیه-کرد

آقای عبدالله بدون ذکر نام آقای حکمتیار گفت که سخن گفتن سیاستمداران براساس اختلافات قومی، ولایتی و مذهبی برای سلامت کشور "مانند زهر" است.

به گزارش افغان نیوز: رییس اجرائی حکومت وحدت ملی افغانستان به اظهارات جنجال‌برانگیز گلبدین حکمتیار واکنش نشان داده و آن را برای وحدت ملی به "زهر" تشبیه کرده است.

آقای حکمتیار روز یکشنبه (۱۹ قوس) در جمع هوادارانش در ولایت شرقی خوست گفت که "حق هر قوم لوی پکتیا (پکتیای بزرگ) باید از ولایت‌های کوچکی مانند بامیان، دایکندی و حتی پنجشیر بیشتر باشد". او با تاکید بر این که "مطمئن باشید که از حق‌تان دفاع می‌کنم"، وعده کرد که یک دانشگاه "بزرگ و معیاری" در خوست تشکیل می‌دهد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی روز دوشنبه در نشست شورای وزیران بدون ذکر نام آقای حکمتیار گفت که سخن گفتن سیاستمداران براساس اختلافات قومی، ولایتی و مذهبی برای سلامت کشور "مانند زهر" است.

او تاکید کرد که عنوان کردن مسائل "تفرقه‌برانگیز" به نفع افغانستان نیست، بلکه تنها "دست دشمن را قوی می‌کند". رئیس اجرایی افزود که تحریک کردن ساکنان ولایتی علیه ساکنان ولایتی دیگر هیچ کسی را به "هیچ هدف سالم و مثبتی نمی‌رساند".

در همین حال، عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان هم در جلسه علنی مجلس گفت که سیاستمداران باید منافع ملی را در اظهارات خود به عنوان "خط قرمز" در نظر بگیرند.

او تاکید کرد: "ما نباید تنش‌های، مذهبی را تحریک کنیم تا خدای نخواسته ما شاهد بحران دیگری در کنار بحران‌هایی که [حالا] در افغانستان شاهد آن هستیم، باشیم".

 

رییس اجرائیه نفاق افکنی را به زهر تشبیه کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد