رییس-جمهور-افغانستان-را-از-شر-کاغذ-بازی-و-فساد-نجات-می‌دهم

رییس جمهور غنی با اشاره به افزایش سطح عاید در پنج سال آینده، وعده سپرد که نظام را از شر کاغذ بازی اداری و رشوه ستانی پاک می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، عصر دیروز دو شنبه با برگزاری مراسم تحلیف در ارگ ریاست جمهوری گفت؛ من وعده میدهم که نظام را از شر کاغذ بازی اداری و رشوه ستانی بیشتر پاک نمایم تا عایدات ما بلند برود.

وی افزود: امروز ما با جمع آوری بیست درصد عاید خویش که دو ملیارد دالر میشود، قسمتی از مصارف خود را می پردازیم؛ اما با پاک سازی نظام اداری در پنج سال آینده عاید کشور چند برابر خواهد شد.

رئیس جمهور گفت که در بخش زراعت، معادن کارهای بیشتر صورت خواهد گرفت. در بخش ظرفیت های انسانی، بزرگترین سرمایه گذاری سر معارف و تحصیلات عالی خواهیم کرد و ظرفیت همه جانبه زن افغان را بلند خواهیم کرد و منابع خویش را انکشاف خواهیم داد.

اشرف غنی تصریح کرد که به تقاضای شورای ملی لبیک می گویم، فرهنگ سرپرستی را ختم می کنیم و یک تیم ملی را بدون تعصب به اساس ظرفیت برای تمام افغانستان تشکیل خواهیم کرد و از تمام کشورهای کمک کننده و نهادهای بین المللی تشکر می کنم که کمک های شان برای افغانستان در هژده سال نهایت مهم بوده است.

آقای غنی در اخیر سخنانش گفت که برای صلح یک ائتلافی خواهیم ساخت که از ائتلاف جنگ ده برابر قوی تر خواهد بود و به افغانستان هر چیز فراهم خواهد شد و به مهاجرین اطمینان میدهم که زمینۀ عودت آبرومند شما را به کشور فراهم خواهیم کرد.

این درحالی است که همزمان با مراسم تحلیف اشرف غنی در ارگ، عبدالله عبدالله که نتایج انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته و آن را تقلب آمیز می‌خواند، نیز مراسم تحلیف ریاست جمهوری را در قصر سپیدار انجام داد.

رییس جمهور: افغانستان را از شر کاغذ بازی و فساد نجات می‌دهم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد