رییس-جمهور-بهترین-زمینه-برای-صلح-فراهم-شده-است

رییس جمهور غنی در دیدار با وزیر دولت در امور خارجه هند و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران تصریح نمود که نسبت به هرزمان دیگر زمینه برای صلح فراهم شده است و افغانستان در این عرصه به همکاری های شرکای استراتیژیک و کشورهای منطقه نیاز دارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان و داکتر ویجی کمار وزیر دولت در امور خارجۀ هند در شهر ژنیو سویس در خصوص مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، انتخابات و توسعۀ هرچه ‌بیشتر همکاری‌ها میان دو کشور، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور غنی گفت که نسبت به هرزمان دیگر زمینه برای صلح فراهم شده است و افغانستان در این عرصه به همکاری های شرکای استراتیژیک و کشورهای منطقه نیاز دارد.

آقای غنی، هند را دوست خوب افغانستان خواند و از همکاری های آن کشور به افغانستان در بخش های مختلف، قدردانی کرد. وی افزود که افغانستان باثبات و پیشرفته، برای ثبات و توسعۀ همکاری های اقتصادی کشورهای منطقه، ارزش مفید استراتیژیک دارد.

وزیر دولت در امور خارجۀ هند، گفت که کشورش در راستای صلح، ثبات و پیشرفت افغانستان به هرنوع همکاری آماده است و موصوف به نمایندگی از هند به رئیس جمهور در رابطه به مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغانها و برگزاری بهتر انتخابات، از هر نوع همکاری اطمینان داد.

رئیس جمهور غنی گفت: صلح خواست مهم افغان‌ها بوده و در این خصوص اجماع ملی، منطقه‌یی، بین المللی و کشورهای اسلامی به میان آمده است. وی افزود که ، طرح جامعی را در خصوص مذاکرات صلح بین الافغانی در کنفرانس ژنیو ارائه خواهد کرد.

در همین حال رییس جمهو غنی در حاشیه کنفرانس ژنیو در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز گفت که که پلان جامع مذاکرات بین الافغانی صلح تحت رهبری و مالکیت افغان ها را فردا در کنفرانس ژنیو در مورد افغانستان، اعلان خواهد کرد. وی افزود: همکاری منطقه و جهان، به شمول ایران در روند صلح مهم می‌باشد.

در مقابل وزیر خارجه ایران از مذاکرات صلح بین الافغانی تحت رهبری و مالکیت افغان ها حمایت نموده، گفت که کشورش آمادۀ هر نوع همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریزم و افراط گرایی می‌باشد.

محمداشرف غنی با ابراز امتنان از وزیر امور خارجه ایران، گفت که همکاری و مناسبات خوب افغانستان و ایران برای ثبات و توسعه اقتصادی منطقه مفید است.

رییس جمهور: بهترین زمینه برای صلح فراهم شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد