واکنش-حکومت-و-سران-سیاسی-به-نشست-مسکو

گزارش ها می رسانند که حکومت افغانستان در نشست مسکو که قرارست میان نمایندگان احزاب سیاسی و گروه طالبان برگزار شود، اشتراک نمی کند.

به گزارش افغان نیوز: برخی منابع به رسانه ها گفته اند که قرار است هیاتی از دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر با نمایندگانی از احزاب سیاسی افغانستان در مسکو دیدار کنند.

شماری از احزاب سیاسی افغانستان دعوت‌شان را در این نشست که قرار است به تاریخ پنجم و ششم فبروری برگزار شود، تایید کرده اند.

گفته می شود که محمدمحقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، عطامحمد نور و محمداسماعیل خان اعضای رهبری جمعیت اسلامی و حامدکرزی، رییس جمهور پیشین کشور از جمله کسانی اند که در این نشست اشتراک خواهند کرد.

پیش از این عباس استانکزی، رئیس پیشین دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در گفت‌وگوی رسانه‌ای با "وبسایت نن تکی آسیا" گفته بود که با حکومت افغانستان گفت‌وگو نمی‌کنند اما با مردم افغانستان مثل سیاسیون، احزاب سیاسی، بزرگان مذهبی و قومی گفت‌وگو می‌‌کنند.

محمد محقق، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی که روز جمعه (12دلو) طی یک نشست در کابل سخن می‌زد، گفت که رییس جمهور غنی به خاطر حفظ قدت و چوکی اش، حاضر به تحقق صلح در افغانستان نیست، اما سیاسیون افغانستان چتری را به منظور پیشبرد گفت‌وگوهای صلح ایجاد کرده‌اند.

صبغتالله احمدی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه کشو در واکنش به برگزاری این نشست گفت: ما مطمئن هستیم که این نشست‌ها با این شکل، راه بجای نمی‌برد و ما را برای رسیدن به صلح کمک نمی‌کند. زیرا موضع ما از قبل مشخص بوده و قرار نیست که در این نشست شرکت کنیم.

این درحالی است که در نشست قبلی مسکو که در اواسط ماه عقرب سال جاری برگزار شده بود، نمایندگان شورای عالی صلح نیز اشتراک داشتند؛ اما حکومت افغانستان گفته بود که این نمایندگان به گونه مستقل در این نشست اشتراک کردند و از دولت نمایندگی نمی‌کنند.

واکنش حکومت و سران سیاسی به نشست مسکو

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد