رییس-جمهور-حاضرم-قربانی-دهم،-اما-جمهوری-قابل-معامله-نیست

رییس جمهور کشور خطاب به طالبان تصریح نمود که از من هرگونه قربانی می خواهید، حاضرم؛ اما جمهوری اسلامی افغانستان و همچنان قانون اساسی و حقوق اساسی زنان و مردان این سرزمین قابل معامله نمی باشند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور نا وقت روز گذشته در مراسم معرفی احمدضیا سراج سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، خطاب به نیروهای امنیتی گفت که قهرمانی های شما موجب سربلندی ملت و سرقوماندان اعلی قوای مسلح تان شده است و در شرایط دشوار شجاعانه عمل کردید و پیروزی شما را در ولسوالی های وردوج و یمگان ولایت بدخشان تبریک می گویم.

رئیس جمهور کشور گفت: این حقیقت را باید بدانید که قوای امنیتی و دفاعی افغانستان نه شکست خورده اند و نه هم شکست می خورند، زیرا در اینجا ظرفیت، نیت و اراده وجود دارد. بنابراین شما از وجب وجب خاک این کشور دفاع می کنید و فرزندان اصیل این وطن هستید.

وی اضافه کرد: قوای امنیتی و دفاعی، پولیس ملی، امنیت ملی و اردوی ملی ما مانند یک مشت محکم اند و هر سه قوا یک سلسلۀ زنجیرۀ یی می باشند که به صورت اساسی وصل شده اند و هر روز قوی تر می شوند.

آقای غنی تصریح نمود: قوای امنیتی و دفاعی ما از دشمنان ما فرق دارند. ما پاسخگو و حسابده هستیم. یک سنت نجیبۀ که رئیس پیشین امنیت ملی بجا گذاشت این است که خود را مسئول اشتباهات زیردستان خود دانست و استعفا داد.

رئیس جمهور کشور گفت که ملکیت پروسۀ صلح از مردم افغانستان است و صلح افغانستان سمتی، قومی و حزبی نیست، بلکه خواست تمام مردم افغانستان می باشد.

اشرف غنی افزود که طرح صلح افغانی است و عملی ساختن آن نیز افغانی خواهد بود. ما بودیم که اجماع ملی، منطقوی و بین المللی را در رابطه به صلح و شرایط را برای آن ایجاد کردیم، اما طالبان فکر نادرست کردند، این ملت به زور هرگز تسلیم نمی شود.

رئیس جمهور گفت که اگر ما باعزت و در پرتو حقایق صحبت می کنیم، معنایش ضعف نیست، راه ما واضح است. ما صلح پایدار و باعزت را انتخاب کرده ایم و به عقب بر نمی گردیم.

غنی خاطرنشان کرد که مالک، طراح و عملی کنندۀ صلح افغان ها است. از من هرگونه قربانی می خواهید حاضرم، اما جمهوری اسلامی افغانستان قابل معامله نیست و همچنان قانون اساسی و حقوق اساسی زنان و مردان این سرزمین قابل معامله نمی باشند.

وی گفت که یک ملت آزاد همیشه تصامیم خود را باید به گونۀ آزادانه بگیرد. ما نظام های مختلف را تجربه کرده ایم، تنها راه حل بحران های میراثی چهل ساله، تطبیق قانون اساسی و برگزاری انتخابات می باشد.

رییس جمهور: حاضرم قربانی دهم، اما جمهوری قابل معامله نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد